חדשות טובות לנוסעים בסאבוויי - מומחה עולמי ישדרג את המערכת
פיטר טומלין, שרענן מערכות סימנור (תמרורים ורמזורים) במערכות הסעת ההמונים של לונדון, הונג קונג וטורונטו, מגיע לתפוח הגדול לשדרג את המערכת הקורסת בת עשרות השנים. הוא מבטיח נסיעה מהירה וחלקה בהרבה

מומחה עולמי לסימנור (כך קוראים בעברית ל-signals, מערכת הרמזורים של הרכבת התחתית) יעניק לנוסעים בניו יורק את הסיכוי הטוב ביותר שלהם לנסיעה מהירה ואמינה יותר - אם יצליחו ראשי מערכת הסעת ההמונים העירוניתלהשיג את המימון הדרוש.

עכשיו רק צריך לוודא שהוא יקבל את התקציב הנדרש. פיט טומלין, ששדרג את הסימנור בקו התחתית העמוס בצפון אמריקה, מקווה לעשות את אותו הדבר בתפוח הגדול (צילום: לואיס ריביירו, ניו יורק דיילי ניוז)

פיט טומלין, שכישוריו בתחום לקחו אותו לפרויקטים בלונדון, בהונג קונג ובטורונטו, יעמוד בראש פרויקט לחווט מחדש 11 קווי רכבת תחתית, תחת תוכניתו של ראש רשות התחבורה העירונית (MTA), אנדי בייפורד, המכונה Fast Forward.

"יש לנו את התוכנית הנכונה, ועכשיו יש לנו את האיש הנכון", אמר בייפורד על מינויו של טומלין. "עכשיו אנחנו צריכים את הכסף". פאסט פורוורד צפויה לעלות 40 מיליארד דולר במהלך העשור הקרוב, אולם ברשות התחבורה חוששים שהתקציב יקוצץ ב-25%. דובר הרשות מסר לניו יורק דיילי ניוז כי טרם נקבע התקציב הסופי של המיזם.

טומלין ובייפורד הם קולגות ותיקים שעבדו יחד בטורונטו, שם התקין טומלין מערכת סימנור חדשה בקו 1 של העיר - קו הרכבת התחתית העמוס ביותר בצפון אמריקה, עם 29 רכבות לשעה בשעות העומס. טומלין הוא מתכנן הסימנור המבוקש בעולם, והצלחתה של ניו יורק להחתים אותו לפרויקט שלה נחשבת להישג - ולצורך דוחק, שכן מערכת הסימנור של הסאבוויי בתפוח הגדול בת עשרות שנים וזקוקה לשדרוג דחוף.

פלאשינג וקנארסי תחילה

הקווים הראשונים שזכו ליהנות מן המערכת החדשה, המכונה "בקרת רכבת מבוססת-תקשורת", היו קו ה-L משכונת קנארסי בברוקלין וקו 7 הנוסע לשכונת פלאשינג שבקווינס וממנה. במערכת החדשה יכול הבקר לראות את הקו כולו בזמן אמת בעת ובעונה אחת, וכך להתאים מחדש את הלו"ז כשמתרחש עיכוב בלתי נמנע. מסילות אלה משרתות כל אחת רק קו רכבת אחד. המסילות הבאות שישודרגו יהיו זו של השדרה השמינית במנהטן וזו של קווינס בולברד, בהן חולפים קווים מרובים.

עד סוף מרץ, הבטיח טומלין, קו 7 יעבוד באופן כה אוטומטי וחלק, עד שתפקידה של נהגת הקטר יצטמצם ללחיצה על כפתורים ופקיחת עין על המסילה שלפניה. "זה קצת כמו קרוז קונטרול ברכב הפרטי שלכם", אמר טומלין.

האתגר העיקרי הוא כיצד לבצע את השדרוג הנחוץ כל-כך, תוך כדי המשך הפעלת עורק החיים התעבורתי של העיר 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. סגירתם הזמנית של קווים תאפשר עבודה מהירה יותר, אבל תקשה על הנוסעים בינתיים. "זה קצת כמו לבצע ניתוח לב פתוח על בן 100 תוך כדי שהוא אוכל צהריים", מסביר טומלין.

YOU MIGHT ALSO LIKE