קראו: זו הסיבה שבשמה אתם חייבים לישון יותר
מחקר חדש מצא קשר בין תנועה רבה במהלך השינה לבין הסיכון להתפתחות בעיה קרדיו-וסקולרית. לדברי החוקרים מדובר במערכת התראה, שמפנה את תשומת הלב ומזהירה מפני גורם נוסף שמעלה את הסיכון

נמצא קשר בין שינה של פחות משש שעות בלילה ושינה לא טובה לבין הסתיידות עורקים. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה. במחקר השתתפו 3,974 נשים וגברים בריאים, שגילם הממוצע היה 46. החוקרים השתמשו במדדי תנועה שהוצמדו למתני המשתתפים על מנת לפקח על משך ואיכות השינה שלהם במשך שבעה לילות.



כל המשתתפים עברו בדיקות גופניות ואולטרסאונד תלת ממדי, כמו כן בדיקה המעריכה את זרימת הדם דרך כלי הדם. לאחר ששוקללו המשתנים העשויים להשפיע על התוצאות, כגון עישון, סוכרת, צום או רמת סוכר בדם, כולסטרול וגורמים נוספים, החוקרים הציגו את מסקנותיהם.

לדברי החוקרים, בהשוואה לאנשים שישנו בין שבע לשמונה שעות בלילה, אלה שישנו פחות משש שעות נמצאו בסיכון גבוה ב-27 אחוז לעליה בשליש בהסתיידות עורקים. החוקרים גילו עוד, כי מדדים שונים של דלקות היו גבוהים יותר בקרב המשתתפים שישנו פחות.



בנוסף, בקרב משתתפים שנעו הרבה במהלך השינה נמצאה מידה גבוהה יותר של הסתיידות כלי דם, בהשוואה למשתתפים שזזו פחות במהלך השינה. לדברי החוקרים, המחקר מגלה את המחלה בשלב מוקדם שלה, בקרב אנשים צעירים בריאים, ככל הנראה. זה משהו שבוצע עד כה רק בנתיחה שלאחר המוות. מדובר במערכת התראה, שמפנה את תשומת הלב ומזהירה מפני גורם נוסף לסיכון לבעיה קרדיו-וסקולרית.

YOU MIGHT ALSO LIKE