סן פרנסיסקו: מספר עובדות המין ברחוב שילש עצמו מאז סגירת אתרי שירותי המין
הממשל הפדרלי מנסה להילחם בסחר בבני אדם, אבל היא רק מגבירה אותו. החוקים שאוסרים על מסחר בשירותי מין באינטרנט החזירו את העובדות לרחובות, ולחסדי הסרסורים. ובינתיים, האלימות ברחובות גואה

משטרת סן פרנסיסקו דיווחה על ירידה בפשיעה האלימה, אך ישנה קטגוריה אחת של עבריינות, שלא מיישרת קו עם השאר: הסחר בבני אדם בשנה שעברה זינק ב-170 אחוזים.

החוק החזיר את עובדות המין לידי הסרסורים המנצלים (אילוסטרציה: Shutterstock)

נראה כי מקור העלייה קשור לסגירה הפדרלית של אתרים לשירותי מין באינטרנט. הצעד הזה נעשה כדי לצמצם את תופעת הסחר בבני אדם, אך נראה כי הוא השיג דווקא את התוצאה ההפוכה.

את התופעה הזאת רואים בבירור. בכל ליל שישי, רחוב Shotwell בסן פרנסיסקו מתמלא בעובדות מין ובסרסורים שלהן.

עד אפריל האחרון, עובדות המין אמרו שיש להם אפשרות הרבה יותר בטוחה מהרחוב: אתרי מין, שם הן יכלו למצוא לקוחות בקלות רבה כמו מציאת סטוץ באפליקציית היכרויות.

עם זאת, לאחר ההחלטה לאסור על מסחר בשירותי מין באינטרנט, אתרים כאלה נסגרו בזה אחר זה. "כל האתרים האלה נסגרו בתוך כמה ימים", סיפרה מקסין דוגן, עובדת מין ותיקה מאזור המפרץ.

לדבריה, האתרים האלה הוציאו את עובדות המין מתקופה אפלה. "אפשר היה לראות שהלקוח לגיטימי, ואפשר לדעת אם הם היו לקוחות טובים ובטוחים", אמרה.

כעת, עם החוקים החדשים שנקראים Fight Online Sex Trafficking Act (FOSTA) ו-Stop Enabling Sex Traffickers Act (SESTA), עובדות המין נאלצות לשוב אל הרחובות המסוכנים, ולידיהם של הסרסורים.

"מיד לאחר שהאתרים האלה נסגרו, קיבלי - ממש כמו הרבה אחרות - המון הודעות מגורמים מפוקפקים שרצו לעזור לי עם העסקים שלי", אמרה דוגן.

המשטרה לא רוצה לעצור את העובדות, אלא לסייע להן לצאת ממעגל הניצול (אילוסטרציה: Shutterstock)

"זה כאילו נתנו מחדש כוח לכל התחום הזה של סרסורים וניצול", אמר פייק לונג, סגן מנהל מרפאת סנט ג'יימס, שמעניקה סיוע רפואי לעובדות מין. הוא מעריך כי מספר עובדות המין שנמצאות ברחובות שילש את עצמו מאז סגירת האתרים.

ולא רק עובדות המין חשופות לסכנות שברחובות. תושבי רחוב Shotwell והעובדים במקום מספרים על אלימות שאיבדה שליטה.

"אף אחד מאיתנו לא נגד תעשיית המין, אבל אנחנו נגד כדורים שנורים לתוך הדירות שלנו", סיפרה אחת מתושבות המקום. דיוויד, שכן אחר שגר ברחוב אמר כי "לאחרונה נתקלנו בעובדות מין שמנהלות את העסקים שלהן מול החלון בחדרה של הבת שלי".

תושבת אחרת שחיה במקום סיפרה שאפילו כאשר הייתה בהריון, היא קיבלה הצעות מגונות רק בגלל שצעדה ברחוב.

גם מפקד המשטרה באזור, גיטנו קלטיירונה, מעיד כי אנשיו מקבלים שיחות רבות בלילה מתושבים שלא מסוגלים להירדם בשל הרעש והאלימות. הוא הוסיף כי המשטרה הקימה יחידה מיוחדת לטיפול בתעשיית המין, וכי הם כלל לא מעוניינים לעצור את עובדות המין.

"המטרה שלנו היא להעניק סיוע לעובדות מין שרוצות לצאת מהתעשייה הזאת, אבל כופים עליה להישאר בה. בנוסף, אנחנו רודפים אחרי הסרסורים שמנצלים את הנשים. זה לא בסדר" הוסיף.

YOU MIGHT ALSO LIKE