מגפת הטיפוס בלוס אנג'לס מתחזקת והגיעה אף לבניין העירייה
בשנה שעברה נרשמו לא פחות מ-124 מקרים של טיפוס, מחלה זיהומית שנפוצה באזורים של היגיינה לקויה, אולם המחלה לא תוקפת רק חסרי בית כפי שנחשב עד כה: עובדת בכירה בעיריה אובחנה באוקטובר האחרון עם טיפוס. אף שראש העיריה גרסטי התחייב לנקות את מפגעי האשפה שגורמים למחלה, ערימות זבל עדיין נפוצות ברחבי העיר

עובדת בכירה בעיריית לוס אנג'לס אובחנה לאחרונה בטיפוס, מחלה מדבקת שממשיכה להתפשט ברחבי העיר הגדולה ביותר בחוף המערבי.

לא חסין לפשפשים נושאי מחלות. בניין עיריית לוס אנג'לס (צילום: Shutterstock)

רשויות בריאות הציבור במחוז לוס אנג'לס טענו במשך חודשים כי הטיוס פוגע בעיקר בחסרי הבית במקום, תופעה שכשלעצמה הולכת וגוברת. אולם ליז גרינווד, סגנית פרקליט העיר, סיפרה בראיון לחדשות NBC כי היא אובחנה במחלה בנובמבר האחרון, לאחר שסבלה מחום גבוה וכאבי ראש עזים. לדבריה, "זה הרגיש כאילו מישהו קודח מנהרה דרך העיניים שלי לכיוון העורף. מי בכלל נדבק בטיפוס? זו מחלה ימי ביניימית שנגרמת מאשפה".

גרינווד סבורה כי היא נדבקה במחלה מפשפשים שחיו במשרדה באגף המזרחי של בניין העירייה. פשפשים מרבים לחיות על חולדות שמתקהלות סביב ערימות אשפה, מהסוג שנפוץ במיוחד ברחבי העיר, והן מהוות קרקע פוריה להדבקות והפצה של טיפוס. לדברי גרינווד, "יש חולדות בבניין העירייה. יש חולדות ענקיות שזנבן ארוך כמו כל הגוף שלהן".

פחות חמודות כשהן על שקיות אשפה ומעבירות מחלות. חולדות (צילום: Shutterstock)

בשנה שעברה נרשם מספר שיא של מקרי טיפוס. על פי מחלקת בריאות הציבור של קליפורניה, 124 מקרים נרשמו במחוז לוס אנג'לס. באוקטובר האחרון, ראש העירייה אריק גרסטי הצהיר כי בכוונתו לנקות את העיר מערימות האשפה שפשטו בה כדי להלחם במגיפת הטיפוס. גרסטי הקצה מילוני דולרים כדי להגביר את תדירות הניקיון באזור סקיד רואו, שנודע בזמן האחרון כ "שטח הטיפוס", אולם בדיקה של צוות התחקירים של חדשות NBC גילתה כי האזור ממשיך להיות מטונף.

אסטלה לופז, פעילה בצוות לשיפור העסקים והתעשייה במרכז העיר, אמרה ש "אי אפשר לפתור את מגפת הטיפוס עד שאתה מטפל בבעיה. והבעיה היא שעדיין יש לך את הררי הזבל האלה". גרינווד הוסיפה: "זו מחלה איומה ולא הייתי מאחלת את זה לאיש. אבל זו לא רק מחלה של חסרי בית". היא סבורה כי על העירייה להדביר ולטהר את בניין העירייה כדי להגן על העובדים והמבקרים בה. בשל החשש מטיפוס, עיריית לוס אנג'לס כבר טיהרה כמה מבנים במטה המשטרה.

המחלה לא תוקפת רק חסרי בית, שמספרם ההולך וגדל הפך לבעיה בפני עצמה בלוס אנג'לס. חסר בית בשדרות סאנסט (צילום: Shutterstock)

טיפוס הוא שם כולל לקבוצה של מחלות זיהומיות שנפוצות באזורים עם היגיינה ירודה. לרוב המחלה והסימפטומים חולפים מעצמם או באמצעות טיפול אנטיביוטי אולם בקרב אוכלוסיה מבוגרת או חלשה המחלה עלולה להיות קטלנית.

ויקי קארי, דוברת מטעם עיריית לוס אנג'לס, מסרה בתגובה לחדשות NBC: "בסתיו שעבר הורינו למחלקות רבות בעיר לשלב כוחות במאמץ לשפר את הניקיון ולהגן על בריאות הציבור באזור ה-Civic Center, כולל בניין העירייה ואגפו המזרחי. בנוסף לתגבור הניקיון ואיסוף האשפה, צעדים אגרסיביים ננקטו לטיפול במפגעים בתוך הבניינים ובסביבותיהם, כולל ניכוש צמחיה וסתימת 60 מחילות של מכרסמים וחללים סביב שורשי עצים. מהלכים אלה, בבניינים ציבוריים מאוכלסים ועסוקים, מבוצעים בזהירות כדי להגן על העובדים והמבקרים, ולוח הזמנים של פעולות ההדברה לוקח מרכיבים אלה בחשבון".

YOU MIGHT ALSO LIKE