הממשל הפדרלי לא ישתלט על מינהל הדיור בניו יורק - והעירייה תשקיע יותר ממיליארד דולר בתיקונים
הממשל הפדרלי תבע את המינהל בטענה להזנחת פושעת, כשלים ניהוליים וטיוחם עד כדי שקרים של ממש. ההסדר שהושג במסגרתה ימנע השתלטות פדרלית על המינהל, מהלך שארע בעבר בערים עניות ומוכות פשע כפילדלפיה ושיקגו

הממשל הפדרלי יפתח בצעדים להגברת שליטתו במינהל הדיור של העיר ניו יורק, כך הוחלט היום (חמישי) במסגרת הסכמה עקרונית להסדר בתביעות שהוגשו נגד המינהל בטענות להזנחה, ניהול כושל וטיוחים. ההסדר כולל השקעה של כמיליארד דולר בתיקון הליקויים – הן במבנים שבשליטת המינהל והן במינהל עצמו – והוא כולל כמעט הכל חוץ מהשתלטות מוחלטת של הממשל הפדרלי על המינהל ומינוי אנשים מטעמו לנהל אותו.

צבע שמכיל עופרת וליקויים בחימום. דיור ציבורי בניו יורק (צילום: Shutterstock)

ההסדר החדש מהווה נקודת שפל לממשלו של ראש העיר ביל דה בלאסיו, שפיקח על המינהל בחמש השנים האחרונות ושמיצב את הדיור בר ההשגה כאחד היעדים המרכזיים של כהונתו. תחת פיקוחו של דה בלאסיו הפך מינהל הדיור למוקד חקירה פדרלית ושורה של תלונות, כולל תחזוקה כושלת של חימום בבנייני המינהל וטיפול לקוי בבניינים שבהם צבע המכיל עופרת.

פרטיו הסופיים של ההסדר עדיין מצויים במשא ומתן בין אנשי דה בלאסיו, מינהל הדיור, משרד התובע הפדרלי המחוזי במנהטן ומחלקת הדיוק והפיתוח העירוני של ארצות הברית. על פי הידוע עד כה, עיריית ניו יורק התחייבה להשקיע כמיליארד דולר בבתיו הרעועים של המינהל בארבע השנים הקרובות, וכמאתיים מיליון דולר מדי שנה בכל שנה לאחר מכן. ההסדר גם כולל תנאי סף שיהוו סטנדרט בטיחות שאליו יחוייב המינהל להתאים את מבני המגורים שבבעלותו.

ההסדר התקבל במסגרת תביעה שניהל משרד התובע הפדרלי במנהטן נגד המינהל באשמת התנהלות מערכתית פסולה עד כדי שקרים מפורשים וטיוחי כשלי הניהול בו. לפני חודשיים כבר התקבל הסדר דומה בתביעה אך הוא נפסל על ידי שופט פדרלי בטענה שהוא לא מקיף מספיק. השופט אף הציע שהממשל הפדרלי ישתלט על מינהל הדיור במלואו, מה שעשוי היה לקרות אלמלא ההסדר המקיף יותר מהיום.

מינהל הדיור ישאר באחריותו. ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאסיו (צילום: Shutterstock)

אילו הממשל הפדרלי היה נוטל את מינהל הדיור תחת אחריותו ניו יורק הייתה מצטרפת לרשימה לא מחמיאה של ערים גדולות שלא מצליחות לנהל את הדיור הציבורי של עצמן, בהן שיקגו ופילדלפיה. אלא שניו יורק מציבה אתגר מיוחד שלא בטוח שהממשל רוצה להתמודד עמו: מאגר 176 אלף הדירות שבשליטת מינהל הדיור גדול יותר ממספר הדירות הציבוריות בכל 11 הערים הגדולות אחרי ניו יורק – ביחד.

במשרד התובע ובעיריית ניו יורק סירבו להגיב לדיווח בניו יורק טיימס על ההסדר. מזכיר הדיוק והפיתוח העירוני בממשל טראמפ, ד"ר בן קרסון, יגיע היום לניו יורק ויערוך מסיבת עיתונאים בנושא.

YOU MIGHT ALSO LIKE