פשע שנאה בלוס אנג'לס: ניסה לדרוס מתפללים יהודים והואשם בניסיון לרצח
כחודשיים לאחר האירוע בשכונת הנקוק פארק, הבוקר הוגש כתב האישום הסופי כנגד מוחמד עבדי מוחמד ובו שני סעיפים של ניסיון לרצח באמצעות נשק קטלני. התביעה ביקשה להתייחס אל הפרשה כאל פשע שנאה, טענה שהתקבלה ע"י השופט

השבוע הוגש כתב אישום כנגד מוחמד עבדי מוחמד, תושב סיאטל בן 32 שנעצר בשלהי חודש נובמבר בחשד שניסה לדרוס מתפללים יהודים מחוץ לבית כנסת בשדרות לה-בראה בלוס אנג'לס.

מוחמד בבית המשפט בנובמבר 2018 (צילום: לוס אנג'לס טיימס)

התובעים בתיק ביקשו מבית המשפט להתייחס אל האירוע כאל פשע שנאה, וכנגד מוחמד הוגש כתב אישום ובו שני סעיפים של ניסיון לרצח באמצעות נשק קטלני. הבוקר הוא צפוי להגיע לבית המשפט בלוס אנג'לס לדיון הראשון שיתקיים לאחר הגשת כתב האישום.

ריצ'רד סבאיוס, סגן התובע הכללי של המחוז, חשף כי המשטרה ביצעה חקירה יסודית לאחר האירוע ובתום חקירה זו הוחלט להגדיר את האירוע כפשע שנאה. עם זאת, הוא לא הסכים לומר מה בדיוק הוביל להגדרה. על פי החשד, מוחמד נסע בסמוך לבית הכנסת בשכונת הנקוק פארק ב-23 בנובמבר כאשר הוא צועק קללות אנטישמיות לעבר המתפללים שזה עתה יצאו מבית הכנסת.

לאחר מכן הוא ביצע פניית פרסה ודהר לעבר שני מתפללים, מאלקוויל גראדון ולוי רייצ'ק, וניסה לדרוס אותם. השניים נחלצו מהאירוע ללא פגע. מוחמד עצמו ניסה להימלט מזירת האירוע אך נעצר כעבור זמן קצר. בחיפוש במכוניתו לא נמצאו אקדחים או רובים, אולם הבלשים איתרו סכין קצבים. משפחתו טוענת שמוחמד, פליט שהיגר לארה"ב בתחילת שנות ה-90, סובל מבעיות פסיכיאטריות, אולם ביהמ"ש מצא שהוא כשיר לעמוד לדין.

YOU MIGHT ALSO LIKE