תאכלו ותרזו: זה מה שאתם צריכים לאכול על מנת לרדת במשקל מהר יותר
חלבונים חיוניים לבניית רקמות שונות, לקידום התחדשות התאים ולתחזוקה של הגוף, אך בו זמנית הם יכולים לסייע גם בירידה במשקל

אבדן משקל יכול להיות פשוט וקל יותר על ידי שילוב של מזון עשיר בחלבונים בתפריט הדיאטה. זו אחת הדרכים העיקריות להרגיש תחושת שובע ולבנות מסת שריר. החלבונים חיוניים לפעילות הגוף ולשמירה על הבריאות.




החלבונים מסייעים בבניית רקמות שונות, משמשים מקור לאנרגיה, מקדמים את התחדשות התאים ושומרים על תחזוקה נאותה של הגוף. החלבונים מספקים את אותה צפיפות אנרגיה כמו זו שמספקות פחמימות. הם מורכבים משרשראות פולימרים, שעשויות מחומצות אמינו בצירופים שונים. גוף האדם זקוק לחלבון על מנת להימנע ממצב של תת-תזונה. מקורות מזון עשירים בחלבון כוללים גם מזון מן החי ומזון מן הצומח, כגון בשר, מוצרי חלב, דגים, ביצים, דגנים, קטניות ואגוזים. צמחוניים יכולים לקבל מספיק חומצות אמינו באמצעות שילוב חלבונים המגיעים ממקורות מזון מן הצומח.

לצד הסיוע בבנייה של איברים בריאים, שרירים, עור וייצור תקין של הורמונים, החלבונים מסייעים גם לירידה במשקל ולצמצום כמות השומן בבטן. כל זאת, תוך הגדלת מסת השריר והכוח. דיאטה עשירה בחלבון מסייע בהורדת לחץ הדם ויכולה לסייע להילחם בסוכרת.

הצריכה היומית של חלבון לנשים היא 46 גרם ולגברים 56. אך מומחים טוענים כי יש צורך בהרבה יותר מכך על מנת שהחלבונים יוכלו לפעול באופן אופטימלי. הנה כמה מקורות מזון עשירים בחלבון שיכולים לסייע לירידה במשקל.



ביצים: כשהן שלמות, הן אחד המזונות הבריאים והמזינים ביותר. החלק הלבן של הביצה, שנקרא חלבון, מורכב כמעט כולו מחלבון טהור. כך שבביצה אחת יש בין כשישה גרמים של חלבון באיכות גבוהה.

שקדים: הם טעונים בחומרים מזינים חשובים, כגון חלבון, סיבים, ויטמין E, מנגן ומגנזיום. בשילוב עם דיאטה נכונה, כמות של רבע כוס שקדים יכולה לסייע בירידה במשקל מהר יותר מאשר כל חטיף המורכב מפחמימות.

חזה עוף: מדובר באחד המזונות הפופולריים ביותר כמקור עשיר בחלבון. מומלץ לאכול אותו בלי העור על מנת לזכות בכמה שיותר יתרונות בריאותיים.

בשר בקר רזה: גם הוא עשיר בחלבון אך גם בטעם. בשר אדום כזה גם טעון בברזל וויטמין B12. מנה של 85 גרם בשר מבושל עם עשרה אחוז שומן מכילה 22 גרם חלבון.

טונה: מדובר על אחד הסוגים הפופולריים יותר של דגים, שמגיע עם כמות נמוכה של שומן וקלוריות. ברובו דג הטונה עשוי חלבון ועשיר בחומרים מזינים שונים, כגון אומגה 3. מנה של 154 גרם טונה במים מכילה 39 גרם חלבון.

YOU MIGHT ALSO LIKE