ארגון שנאה מייצג פסיכולוג חרדי בעתירה נגד האיסור על טיפולי המרה ללהט"ב
ה"ברית המגנה על החופש", המוגדרת ארגון שנאה נגד להט"ב על ידי המרכז המשפטי לעוני בדרום, מייצגת את ד"ר דוביד שוורץ מקראון הייטס, הטוען כי זכויותיו החוקתיות מופרות על ידי האיסור על טיפול לא-יעיל ומזיק

יהודי חרדי בעל דוקטורט בפסיכולוגיה מאוניברסיטה למטרות רווח תובע את העיר ניו יורק ודורש לבטל את החוק שלה, האוסר על טיפולי המרה ללהט"ב. הוא מיוצג על ידי הארגון Aliiance Defending Freedom, המוגדר כארגון שנאה אנטי-להט"בי על ידי המרכז המשפטי לעוני בדרום (SPLC), וטוען כי החוק מפר את זכותו וזכות מטופליו לחופש ההבעה והדת.

"רק דתיים רוצים את זה, אז לאסור על זה זו אפליה נגד דתיים". דוביד שוורץ (צילום: ALLIANCE DEFNDING FREEDOM)

בתביעתה מכנה ה-ADF את האיסור "חוק צנזורה למטפלים" אשר "פולש אל חדר הטיפולים" במקום להניח לתחום טיפול הנפש להתפתח ולכש מתוכו שיטות טיפול באמצעות "שוק בלתי מרוסן של רעיונות". טענה זו עומדת בניגוד לעובדה שכל ארגון מרכזי לרפואה ולבריאות הנפש מוקיע את הטיפול כבלתי יעיל ומזיק, חלקם כבר מזה שני עשורים.

ADF טוענת שיש להתיר לשוורץ לתת טיפול המתיימר לסייע להם להגשים את מטרתם, המונעת בידי אמונה דתית, להפחית את משיכתם לבני אותו המין ולהגביר את משיכתם כלפי המין הנגדי. בתביעה נטען כי היות שרק בני אמונות דתיות מסוימות בכלל יבקשו טיפול כזה, הרי שהאיסור עליו מהווה עוינות דתית.

כתב התביעה רצוף בדחיות דקות של זהויות להט"ביות, כמו למשל הטענה שמטופליו של שוורץ מעוניינים "להעמיד את תאוותיהם הסובייקטיביות בקנה אחד עם המטרה האובייקטיבית של בידול מיני והעמדת צאצאים". החוק העירוני אוסר על טיפול שמטרתו "להתאים את המין וטבע הריבוי של מטופל\ת לתחושת הזהות המגדרית והמשיכה המינית שלהם".

הפגנה נגד ה"טיפול", שאין ארגון רפואי, פסיכולוגי או פסיכיאטרי מוכר שרואה אותו כלגיטימי (צילום: SBS)

האיסור של העיר ניו יורק על טיפול המרה הוא ייחודי בכך שהוא אוסר על הענקת הטיפול גם למבוגרים. האיסורים שקיימים ב-15 מדינות, נכון להיום, מגינים רק על קטינים. וושינגטון הבירה צפויה בקרוב להרחיב את הגנותיה גם לבגירים, אולם רק לחוסים או הנמצאים תחת אפוטרופסות אשר כמו קטינים, אינם נחשבים ברי-הסכמה.

בשנה שעברה החלה קליפורניה לשקול חוק שיאסור על טיפולי המרה בשל הפרת החוקים נגד הונאת צרכנים, ובכך יגן על בגירים ברחבי המדינה. ההצעה לא עברה, אבל היא צפויה לעלות שוב בקרוב. הרעיון שאול מתביעה שהצליחה בניו ג'רזי נגד מטפל יהודי במדינה, בטענה שהטיפול והתוצאה שהוא מתיימר לספק מהווים הונאת צרכנים.

ארגון ADF טוען כי האיסור רומס את זכויות המטופלים - אולם אינו מונה אף מטופל\ת בין התובעים. ADF השקיעה מאמצים רבים בטרפוד החוק בקליפורניה, בין השאר תוך טענה דמיונית שהאיסור על טיפולי המרה יוביל לאיסור על התנ"ך. לפני כן התפרסם ארגון שנאת להט"ב אחר, ליברטי קאונסל, בהגנה על קים דייויס, פקידת בית המשפט בקנטאקי שסירבה לנפק רישיונות נישואין לזוגות גאים. שני הארגונים ואחרים הדומים להם מקווים שעם מינויו של ברט קאבנאו לבית המשפט העליון, יעלה בידם להפוך את האיסורים הללו ועוד חוקים רבים אחרים המגינים על בנות ובני קהילת הלהט"ב.

YOU MIGHT ALSO LIKE