מחקר: זיהום אוויר מעלה את מספר הביקורים בחדרי המיון
המחקר בדק את מספר הביקורים בחדרי מיון ב-869 מחוזות, המהווים 45 אחוז מהאוכלוסייה בארצות הברית, לאחר שנרשמה עליה ברמת זיהום האוויר, שמקורה באוזון ובזיהום חלקיקים

אנחנו מתייחסים לאוויר אותו אנו נושמים כאל מובן מאליו, אך יותר ויותר אנשים מגיעים לחדרי המיון עם בעיות נשימה, עקב רמות גבוהות של זיהום אוויר. כך עולה ממחקר גדול בנושא זיהום אוויר ומספר הביקורים בחדרי המיון, שבדק חולים מכל הגילאים עם בעיות אסטמה, מחלת ריאות ודלקות בדרכי הנשימה.



מחקרים קודמים שעסקו בביקורים בחדרי מיון הקשורים במחלות בדרכי הנשימה, הראו שילדים רגישים במיוחד לזיהום אוויר. אך המחקרים הקודמים בוצעו בעיקר בעיר אחת. לאחרונה, בוצע מחקר חדש שבחן את הנתונים הזמינים ממחקרים קודמים שבוצעו במאות מחוזות בארצות הברית באמצעות תכנית מעקב. המחקר בוצע על מנת לבחון את הקשר בין זיהום אוויר לבין ביקורים בחדרי המיון של חולים עם בעיות בדרכי נשימה.

זיהום אוויר נוצר משני מקורות עיקריים: אוזון, כמרכיב עיקרי של פיח וזיהום חלקיקים, שחודר עמוק אל הריאות. המחקר בדק את רמות שני מקורות הזיהום האלה, ב-869 מחוזות, בשבוע שלפני הביקורים בחדרי המיון בעקבות בעיות הנשימה. המחקר כלל כ-40 מיליון ביקורים בחדרי המיון של חולים עם בעיות נשימה, במחוזות שנבדקו, המהווים 45 אחוז מאוכלוסיית ארצות הברית.

החוקרים חילקו את החולים לשלוש קבוצות: ילדים מתחת לגיל 19, מבוגרים מתחת לגיל 65 ומבוגרים מעל לגיל 65. המחקר מצא קשר חזק ביותר בין זיהום שמקורו באוזון לבין ביקורים בחדרי מיון עם בעיות נשימה בקרב מבוגרים מתחת לגיל 65.

בעשרים אזורים נרשמה עליה של 1.7 אחוזים בביקורים בחדרי המיון של ילדים עם בעיות נשימה לאחר עליה ברמת הזיהום שמקורו באוזון. עליה של 5.1 אחוזים נרשמה בקרב מבוגרים מתחת לגיל 65 ועליה של 3.3 אחוזים נרשמה בקרב מבוגרים מעל לגיל 65.



רמות גבוהות של זיהום שמקורו באוזון הביאו לעליה בביקורים בחדרי המיון של חולים הסובלים מאסטמה, דלקת ריאות ודלקות חריפות בדרכי הנשימה. הקשר החזק ביותר נמצא בקרב מבוגרים מתחת לגיל 65 הסובלים מאסטמה.

כשנבדק מספר הביקורים בחדרי המיון לאחר זיהום חלקיקים, הקשר החזק ביותר נמצא בקרב ילדים. כל עליה של 10 מיקרוגרם למטר מעוקב, העלתה את שיעור הביקורים ב-2.4 אחוזים בקרב ילדים וב-0.8 אחוזים בקרב מבוגרים מתחת לגיל 65.

YOU MIGHT ALSO LIKE