סרטוני אבטחה וכתובות קעקע - כך זוהה השודד הנודד
בנובמבר שוחרר ג'ייסון לי רובינסון מתשע שנים בכלא פדרלי. על פי החשד, בין ה-28 בדצמבר ל-17 בינואר הוא שדד שבעה בנקים בשש מדינות. שלשום, לאחר שלל רמזים שנמצאו די מהר, הוא נלכד ללא מאבק

ה-FBI עצר אדם החשוד בשוד שבעה בנקים בשש מדינות תוך פחות מחודש. על פי ציוץ של משרד הבולשת הפדרלית בלואיוויל קנטאקי, ג'ייסון לי רובינסון, תושב פייקוויל שבקנטאקי נעצר שלשום (חמישי) ללא אירועים חריגים בפרואיטה שבקולורדו. במהלך החקירה הודבק לו הכינוי "השודד הנודד".

רק השתחרר וכבר פצח במסע שוד נועז - אם גם לא מתוכנן היטב במיוחד (צילום: FBI)

שרשרת מעשי השוד המיוחסת לרובינסון החלה ב-28 בדצמבר אשתקד בבנק "קפיטל" באוונטורה שבפלורידה. על פי תצהיר, רובינסון לקח כ-1,900 דולר מן הבנק לאחר שהושיט לכספרית פתק ובו דרישה לכסף ואיום כי ברשותו כלי נשק. רובינסון לקח איתו את הפתק והכסף ועזב את הבנק.

אולי הסכום הצנוע ב"מכה" הראשונה גרם לכך, אבל על פי ה-FBI, בין השניים ל-17 בדצמבר ביצע רובינסון עוד שישה מעשי שוד בבנקים באלבמה, טנסי, צפון קרוליינה, אילינוי ויוטה. על פי מודעת ה"מבוקש" של ה-FBI, הפתק עם הדרישה והאיום היה שיטת הפעולה הקבועה שלו.

על פי התצהיר, הרשויות עברו על צילומי אבטחה ממקומות סמוכים לפני ואחרי השוד בפלורידה הובילו את החוקרים למצוא אפודה שרובינסון לבש. החוקרים גם דיברו עם כספר בבנק אחר אליו נכנס רובינסון לפני ששדד את סניף ה"קפיטל". לדברי הכספר, לרובינסון היה "מבטא כפרי" ("קאנטרי") והוא אמר לכספר שהוא מקנטאקי.

זה סופו של כל ברנש - כל פושע נענש (במאג שוט פחות ממחמיא; צילום: ABC)

על פי התצהיר, חוקרי ה-FBI קישרו בין מעשי השוד לאחר שעמדו על כך כי לשודד בכל המקרים מבנה גוף דומה, ורובינסון עלה כחשוד לאחר ש"רשויות אכיפת החוק סרקו תמונות של אסירים פדרליים ששוחררו לאחרונה ואשר היו דומים בתיאורם לחשוד. עוד דבר שסייע לזהות את רובינסון היה כתובות הקעקע על זרועותיו, ואשר נראו בצילומי הווידאו מן הבנקים שנשדדו.

קצינת המבחן של רובינסון אומרת כי תמונות שהוצגו בפניה משוד באילינוי ב-14 בינואר נראה כמוהו, אולם לא היתה בטוחה בכך ב-100 אחוזים. בני משפחתו של רובינסון תיארו את הרכב בו הוא נוסע, אשר תאם לרכב המילוט במעשי השוד. כמו כן, אישה שהזדהתה כגרושתו של רובינסון התקשרה לקו החם של ה-FBI לאחר שראתה את תמונת סרטון האבטחה שפרסמה הבולשת בחדשות.

בתצהיר נאמר כי רובינסון הורשע ב-2009 בעבירות שונות בנפה המזרחית של קנטאקי. על פי רישומי משרד בתי הכלא הפדרליים, רובינסון היה משוחרר בתנאים מגבילים מאז נובמבר 2018 ולא היה אמור לעזוב את מדינת קנטאקי.

רובינסון מוחזק כעת במתקן הכליאה של מחוז מסה. הוא הואשם רשמית בינתיים בשוד הבנק בפלורידה ב-28 בדצמבר. לא ברור אם הוא מיוצג בידי עורך דין. מן ה-FBI נמסר שאיש לא נפגע בשבעת מעשי שוד הבנק המיוחסים לשודד הנודד.

YOU MIGHT ALSO LIKE