בעקבות דו"ח שמנקה אותה מאשמה בשריפת טאבס - מניית PG&E זינקה בחדות
המניה של חברת החשמל והגז הגדולה בקליפורניה, שצפויה להכריז בקרוב על פשיטת רגל, זינקה ב-75% לאחר שהתפרסם כי דו"ח מנקה אותה מאשמה בשריפה שקטלה 22 בני אדם ב-2017

לאחר המתנה ממושכת התפרסם היום דו"ח ועדת החקירה שהוקמה לברר את הסיבות לשריפת טאבס, שקטלה 22 בני אדם בארץ היין של צפון קליפורניה באוקטובר 2017, והוא מביא עמו הקלה מסוימת לחברת הגז והחשמל PG&E, העומדת בפני פשיטת רגל - האשמה בשריפה ההיא, לפחות, אינה מונחת לפתחה.

PG&E אולי אשמה בשריפות רבות (מספיק כדי לגזור עליה פשיטת רגל), אבל בזו - כנראה שלא (צילום: CBS)

"הסרתי מרשימת האפשויות כל גורם אפשרי אחר, למעט שריפה חשמלית כתוצאה מאירוע שטיבו לא ידוע, אשר פגע במוליך או ציוד בבעלות פרטית", כתב ג'ון מרטינז, מפקד גדוד בסוכנות הכיבוי של המדינה קלפייר, בדו"ח שחיבר.

מספר פרטים בנוגע לנכס, ובכלל זה הבעלים והכתובת, צונזרו בדו"ח. נכתב בו כי הנכס במחוז נאפה, כשלושה מייל מצפון לקליסטוגה, נבנה ב-1946 על פני שטח של כ-10.5 אייקרים וכולל מרתף יינות, בריכה ומספר בניינים חיצוניים למגורים עצמם.

בעבר זיהתה PG&E את בעלי המתחם הזה במחוז נאפה כאן זינק. במסמכי בית משפט טענה חברת השירותים הציבוריים כי לזינק היתה מערכת פרטית לתמסורת חשמל לשאר הבניינים בנכס כמו גם ציוד כגון משאבת מים ומכל לאגירת מים.

עדיין הולכים לפשיטת רגל - אבל בתנאים קצת יותר נוחים, אחרי הזינוק במחיר המניה

PG&E הודיעה לאחרונה על כוונתה להכריז על פשיטת רגל בשל כ-30 מיליארד דולר בפיצויים הצפויים להיפסק נגדה בשל אשמת ציודה שהוכחה בכתריסר שריפות אחרות, ביניהן אולי גם שריפת קאמפ מסוף השנה שעברה, שהיתה הקטלנית בתולדות קליפורניה, עם 86 קורבנות בנפש.

החברה הודיעה כי למרות ההודעה המשמחת מבחינתה היום, היא עדיין ניצבת בפני "תביעות משפטיות נרחבות, חבות פוטנציאלית ניכרת ומצב פיננסי מידרדר". המושל גאווין ניוסום מסר כי להערכת משרדו, כמחצית מפסיקות הנזיקין שהיו צפויות נגד החברה נבעו מן השריפה בארץ היין, בה היא כאמור נמצאה לא אשמה היום. פרקליט המייצג את משפחות ההרוגים בשריפה דחה את מסקנות הוועדה וטען כי בידיו ראיות המובילות למסקנה מנוגדת, וכי גם אם הציוד הפרטי אשם בתחילת השריפה, PG&E החמירה אותה בכך שלא ניתקה את הזרם בזמן.

ההודעה שיפרה את מצבה של PG&E לקראת ההכרזה הצפויה על פשיטת רגל בבורסה, בה היא עדיין נסחרת עד להודעה שכזו. המסחר במניה נעצר פעמיים לאחר שהידיעה על הדו"ח גרמה למניה לזנק בחדות. לאחר שהמסחר חודש ננעלה המניה על מחיר של 13.35 דולר - עלייה של 5.96 דולר במשך יום המסחר, או 75%.

YOU MIGHT ALSO LIKE