"האדם הזה דואג לראש העירייה. בתמורה אנחנו אמורים לדאוג לאדם הזה"
כך תיאר פול דין, פקד לשעבר במחלקת רישיונות הנשק מוכת השחיתות של משטרת ניו יורק, את ההוראות שקיבל ממפקדו בנוגע לשרלין גייל, תורמת ותיקה של ראש העירייה ביל דה בלאסיו

קראו לזה ה"דה בלאסיו ספיישל". אשת עסקים מקושרת פוליטית נהגה במהלך שנת 2014 להשיג אישורים ושדרוגים לרישיונות נשיאת נשק ממחלקת האישורים המושחתת של משטרת ניו יורק. כך מדווח סטיבן רקס בראון, כתב הניו יורק דיילי ניוז, מפי מקורות מרובים.

עזרה לאחינו החסידים בברוקלין להשיג אישורים לנשיאת נשק, בלי לטרוח עם הניירת. אפשר להניח שלא עשתה זאת לשם שמיים (צילום: ניו יורק דיילי ניוז)

סוכנת הנדל"ן הברוקלינאית שרלין גייל היתה מקבלת, על פי הטענה, יחס של "VIP" כשליוותה חברים בקהילה החסידית של ברוקלין בבואם לבקש אישורים לנשיאת נשק. פול דין, פקד לשעבר במשטרת ניו יורק, ממתייחס לפרשה במסמכים שהוגשו לבית המשפט הפדרלי אתמול (רביעי).

על פי הטענה, המופיעה בתצהיר שהגיש עורך דינו של דין, מפקדו של דין במשטרה אמר לו כי "האדם הזה דואג לראש העירייה דה בלאסיו ובתמורה אנחנו אמורים לדאוג לאדם הזה". על פי מקורות במשטרה, "האדם הזה" (this person) היא גייל, תורמת ותיקה של דה בלאסיו שכיהנה כחברה בצוות אירועי ההשבעה שלו. כיום היא מכהנה כחברת מועצת היועצים של "קרן ראש העירייה לקידום העיר ניו יורק".

מקור אחד תיאר את הבקשות לרישיון נשק שהגיעו דרך גייל כ"דה בלאסיו ספיישל". מקור אחר תיאר אותם כ"סגורים מראש". הגברים להם סייעה לקבל אישורים לנשיאת נשק ציפו בתמורה לקהל את הרישיונות המקיפים והמקלים ביותר, מבלי שיצטרכו למלא את כל הניירת הדרושה.

מאכער משלנו. ג'ונה רכניץ עם ראש העיר ביל דה בלאסיו (צילום: ניו יורק פוסט)

בנוסף לדה בלאסיו, אשת הנדל"ן היא גם תורמת קבועה של נשיא רובע ברוקלין, אריק אדאמס, ושל התובעת הכללית החדשה של העיר, לטישיה ג'יימס. היא תוארה כמי שהיתה ה"צינור" של דה בלאסיו לקהילה החרדית בברוקלין בשלב מוקדם של ריצתו לראשות העירייה. בשלב מאוחר יותר הוחלפה גייל כמקשרת לקהילה החרדית על ידי שני מאכערים "משלנו" - ג'ונה רכניץ וג'רמי רייכברג.

התביעה הפדרלית הגישה בשנים האחרונות שורה של כתבי אישום בגין שחיתות של מקורבים לראש העירייה. רכניץ העיד כי תרם למעלה מ-100 אלף דולר למטרות המועדפות על דה בלאסיו בתמורה לגישה לצמרת העירייה. רייכברג הורשע בשיחוד שוטרים בתמורה לטובות הנאה, כולל רישיונות נשק. הרשויות חקרו את התנהלותו של דה בלאסיו בתחום גיוס הכספים, אולם לא הוגשו אישומים.

שנת 2014 היתה ככל הנראה שנת שיא לשחיתות במחלקת הרישוי. מאכערים מפוקפקים - כולל עוזר תובע מחוזי מברוקלין, "מפקד סיור" עם בעיית אלכוהוליזם מארגון "השומרים" בבורו פארק, ואיש עסקים מקווינס - המטירו על השוטרים במחלקה מזומנים, חופשות ומתנות שונות, כולל ריקודים אינטימיים במועדוני חשפנות, בתמורה לרישיונות לשאת נשק. מאז בוצעו רפורמות ביחידה. בלשכת ראש העיר הכחישו כי העירייה היתה קשורה בדרך כלשהי להאצת הטיפול בבקשות לרישיונות נשק. במשטרה אומרים כי המידע של דין נחקר ביסודיות לאחר מעצרו באשמת שחיתות ולא נמצא בסיס להליכים נגד מי שטרם ננקטו נגדו כאלה.

YOU MIGHT ALSO LIKE