ניו יורק: נדחתה ההצבעה בנוגע להתייקרות התחבורה הציבורית
תושבי התפוח הגדול כבר הכינו את עצמם לגל ההתייקרות לכלל שירותי התחבורה הציבורית, אולם ברגע האחרון ההצבעה נדחתה כדי שה-MTA תוכל לשקול חלופות. תושבים דורשים להתנות את ההתייקרות בהגעת ה-MTA ליעדים מסוימים

היום בבוקר הייתה אמורה להתקיים הצבעה בוועדת ה-MTA, הרשות שאחראית על התחבורה הציבורית בניו יורק, בנוגע להתייקרות הנסיעות, אולם בסופו של דבר החליטו חברי הוועדה לדחות את ההצבעה על מנת לאפשר להם לשקול אופציות נוספות.

כרטיסי ה-Metrocard שכל תושב ניו יורק מכיר (צילום: Shutterstock)

על הרצון של ה-MTA לייקר את הנסיעות דיווחנו בחודש נובמבר האחרון, אז חשף רוברט פורן, מנכ"ל הכספים של הרשות, כי "מחיר הנסיעה יתייקר בלפחות 4% החל מחודש מרץ 2019".

גל ההתייקרות היה משפיע על כמעט כל נוסעי הרכבת התחתית, הרכבות הבין-עירוניות, האוטובוסים ויתר השירותים. כך למשל, הנסיעה ברכבת התחתית צפויה הייתה לעלות ל-3.00 דולר (מ-2.75 דולר).

ההתייקרות חלה גם על מינויים שבועיים או חודשיים, לדוגמה כרטיס שבועי לנסיעות ברכבת תתייקר בדולר, מ-32 ל-33. מינוי שבועי לאוטובוסים של העיר יתייקר מ-59.50 דולר ל-63 דולר ואילו המינוי הבלתי מוגבל בנסיעות במשך חודש צפי היה לעלות מ-121 דולר ל-127 דולר.

כאמור, ההצבעה נדחתה בשל לחץ הציבור שדורש לראות שיפור ניכר בשירות ה-MTA לפני שזו תדרוש יותר כסף. אחת ההצעות שעלתה לאחרונה היא להציב ל-MTA יעדי שירות, לדוגמה דיוק טוב יותר בזמני הנסיעות, ורק אז תתאפשר ההתייקרות.

YOU MIGHT ALSO LIKE