חברתו לשעבר של מבצע הטבח בבנק בפלורידה: "הוא רצה שכולם ימותו"
הצעירה סיפרה כי הוא תמיד שנא בני אדם, ולאחרונה הוא אף שלח לה תמונה של אקדח. עדיין לא ברור מדוע רצח חמישה בני אדם ואז התקשר למשטרה כדי לדווח על כך

חוקרי המשטרה בפלורידה מנסים היום (חמישי) עדיין לקבוע מה גרם לסוהר לשעבר להתבצר בסניף בנק בעיר סברינג ולפתות באש בטרם חייג 911 והתוודה: "יריתי בחמישה אנשים".

שלח לחברה לשעבר תמונה של אקדח.זפן חאבר (צילום: באדיבות משרד השריף)

המשטרה הודיעה כי מעשה הטבח הסתיים דקות ספורות לאחר שזפן חאבר, בן 21, נכנע בפני צוות המשטרה המיוחד שהסתער אל תוך בניין של בנק SunTrust ומצאו חמש גופות. ראש עיריית סברינג, ג'ון שופ, אמר כי הקהילה הקטנה חוותה טלטלה גדולה בעקבות האירוע, וכי "טרגדיות כאלה לא אמורות להתרחש כאן". "מעשים כאלה לא יכולים להרתיע אותנו מלחיות את החיים שלנו בלי לחשוש ולהימנע מדברים", אמר ראש העירייה, "הנתיב הפך לאפל היום, אבל ככל שאנחנו מתקדמים אנחנו הופכים לחזקים יותר.

האירוע התרחש אתמול בשעות הצהריים, אז התקשר חאבר לשירותי החירום. כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום בשעות הצהרים והכביש US-27 הסמוך למקום נסגר לשני הכיוונים. זמן קצר לאחר חצות היום, נכנס חאבר כשהוא חמוש לסניף הבנק והחל לירות ולהחזיק בנוכחים בני ערובה. כמה דקות לאחר מכן הוא התקשר למשטרה ודיווח בעצמו על האירוע. שוטרי משטרת סברינג ומשרד השריף של מחוז היילנד הוזעקו למקום.

כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום וכביש 27 נחסם לתנועה (צילום: WFLA)

מהמשטרה נמסר כי כביש US-27 נסגר לזמן קצר לשני הכיוונים בין דרך Golfview ו-Lakeview בשל פעילות כוחות הביטחון במקום. לאחר שהניסיונות הראשוניים לנהל משא ומתן עם היורה כשלו, הוזעקו לזירה כוחות יחידה מיוחדת שנכנסו לבנק והמשיכו לנהל משא ומתן עם היורה, עד שבסוף הסגיר עצמו לידיהם.

חאבר עבר לאחרונה מאינדיאנה להתגורר במרכז פלורידה, והוא החל לעבוד בחודש נובמבר בכלא סמוך לביתו. הוא התפטר לפני כשבועיים בלי שום הסבר. אלכס גרלק, חברתו לשעבר של חאבר, אמרה כי הוא אמר לא מעט פעמים שהוא רוצה לפגוע בבני אדם. היא הוסיפה כי לאחרונה הוא הראה לה תמונה של אקדח. "לא הבנתי מאיפה זה מגיע", סיפרה, "הוא תמיד שנא אנשים מכל מיני סיבות, ורצה שכולם ימותו".

"האיש הזה צריך לעמוד בפני משפט מהיר וצודק", אמר מושל פלורידה רון דהסנטיס, שהשתתף במסיבת העיתונאים אתמול.

YOU MIGHT ALSO LIKE