"אם הצלחת בארה"ב סיכוי גבוה שתצליח בכל מקום"
ישראלים מספרים על החיים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות: שירי לביא, נשואה +1. פורסט הילס, קווינס-ניו יורק. בארה"ב כמעט 5 שנים

"נשואה ליונתן ואמא לרותם המתוקה בת השנה ותשע. בישראל יש לי הורים ואח. בקליפורניה יש לי אחות שגרה כאן עם בעלה וילדיה.

הגענו לארה"ב לפני כמעט 5 שנים בעקבות רילוקיישן מהעבודה של בעלי. הנושא של רילוקיישן עלה מספר פעמים לאורך השנים ותמיד סירבתי ישר. הקונספט של רילוקיישן הלחיץ אותי כי בכל זאת מדובר בשינוי עצום. בסוף אחרי כמה דברים אישיים שעברתי הבנתי ששווה לתת צ'אנס, והחלטנו לקבל הצעת רילוקיישן ולעבור לניו יורק. באנו במחשבה שנישאר שנתיים בשביל החוויה ואז נחליט מה הלאה. אחרי שנתיים הבנו שאנחנו רוצים להישאר עוד ולחוות ממה שיש לארה"ב להציע.

לאחר לידת בתי, מאוד רציתי להישאר איתה בבית ובמקביל קיבלתי אומץ והחלטתי להקים עסק משלי. אני במקצועי גננת ולימדתי פה במספר מקומות, אבל החלטתי שהגיע הזמן לצאת לעצמאות. אני בעלת עסק בשם Learn,Play & Enjoy Hebrew with Shiri Lavi ששם דגש על לימוד עברית לילדים בצורה חוויתית. אני מלמדת שיעורים פרטיים בבית התלמיד, וגם מלמדת חוג עברית שהוא כמו מפגש פעיל של שירים, סיפורים, משחקים דידקטים והתנסות בכלי נגינה ובאביזרים שונים. זכיתי בדרך הזו להכיר הרבה ילדים נהדרים ומשפחות נפלאות, ואני כל כך שמחה שעשיתי את הצעד הזה.

עברנו פה במשך כמה שנים טיפולי פוריות עד שבתי הגיעה לעולם. זו הייתה חוויה משמעותית מאוד עבורי. זה לא קל לעבור טיפולים בארץ זרה: צריך להבין הרבה מושגים טכניים באנגלית, צריך לדעת להפריד בין הרגש לשכל ולדעת לומר באנגלית שמשהו מפריע לך כאשר בפנים הלב רוצה להתפוצץ ורוצה לעשות זאת בעברית, גם המרחק מהמשפחה והחברים בארץ לפעמים מקשה מאוד. זו אחת הסיבות שהקמתי את הקבוצה שלי בפייסבוק שנקראת מטופלות פוריות בחו"ל".

מה את הכי אוהבת בארה"ב?

אני הכי אוהבת שיש מגוון רחב של אנשים. זה סוג של כור היתוך, וזו הזדמנות לפגוש הרבה אנשים שבישראל לא הייתי זוכה לפגוש. הופתעתי מאוד לטובה מהאיכפתיות של אנשים, כי תמיד אמרו לי שהאנשים פה אנטיפתים אבל דווקא לשמחתי ראיתי שזה לא ככה. אני אוהבת את זה שאפשר להגיע בטיסה יחסית קצרה להרבה מקומות מדהימים. אני אוהבת גם שישראלים עוזרים פה אחד לשני- זה ממש משהו שאני אוהבת לראות ומרגש אותי תמיד.

מה את הכי לא אוהבת בארה"ב?

אני פחות אוהבת בארה"ב שצריך לקבוע פליידייט מלא זמן מראש, ויש כל כך הרבה עניינים טכניים מסביב. זה מרגיש לי פחות זורם ופחות כיף. אני גם לא אוהבת את כל הקושי הביורקרטי שתמיד מערימים עלייך עם מיליון מסמכים על כל פעולה הכי פשוטה. אני בתהליכי רישום הבת שלי לגן. כל גן שאני מגיעה אליו ורק מביעה עניין, צריך למלא חבילה של טפסים ומסמכים עוד לפני שמסתכלים עליה.

מה מבחינך הדבר השונה ביותר בין ישראל לארה"ב?

אני חושבת שארה"ב מציעה יותר אפשרויות להתקדם מכל הבחינות. אם הצלחת בארה"ב סיכוי גבוה שתצליח בכל מקום. והכי הכי חשוב ומהותי בעיני- יש אמאזון! לא יודעת איך שורדים בארץ בלי אמאזון פריים. השליח כבר מכיר אותי בשם מרוב שמזמינה הכל מאמאזון.

למה הכי מתגעגעת בארץ?

מתגעגעת למשפחה, לחום של האנשים מסביב, לחברים, למאכלים כמו זיווה.

למה את הכי פחות מתגעגעת אליו בארץ?

פחות מתגעגעת להמולה ולבלאגן, לנהיגה המטורפת ולחוסר הסבלנות.

מה הכי ישראלי בעיניך?

הכי ישראלי בעיני זה לדאוג אחד לשני, לשאול שאלות שנכנסות לחדר המיטות שלך אחרי שנייה של היכרות.

חופשה מומלצת:

אני מאוד אוהבת את קליפורניה. יצא לנו לנסוע לבקר את אחותי פעמיים מאז שעברנו לפה, ומקווים לעוד נסיעות בהמשך.

מסעדה מומלצת במקום מגורייך:

מאוד אוהבת את mado. זו מסעדת סושי נהדרת בקווינס.

איך את חוגגת את החגים בארה"ב?

אני מורה כך שחוגגת בעיקר עם התלמידים, ואת החגים הגדולים משתדלת לציין גם בבית למען הילדה.

איזה מקום הוא מבחינתך הכי מיוחד במקום מגורייך?

עברנו לא מזמן לקווינס עם כל הקושי של המעבר מהעיר הגדולה (מנהטן) לקווינס. אני אוהבת שזה מקום שכולם כמעט מכירים את כולם, יש הרבה דברים מישראל שזה נחמד. בכלל, אני אוהבת שניו יורק היא סוג של קוסמוס גדול שעדיין יש בו הרבה יהודים וישראלים, כך שמרגישה עדיין ישראלית לכל דבר.

במה לדעתך מקום מגורייך עדיף על ערים אחרות?

העיר ניו יורק מציעה הרבה אפשרויות כלכליות, ויש המון מקומות מיוחדים שחשוב לראות כשמבקרים. אני חושבת שהשילוב של הצבעוניות יחד עם הפיתוח הכלכלי ופיתוח הנראות של העיר ממש עושים טוב לעיר.

במה לדעתך מקום מגורייך פחות עדיף על ערים אחרות?

לפעמים ניו יורק יכולה להיות יותר מידי עמוסה ויותר מידי פעילה, ואז זה יכול להלחיץ או להרתיע. עם השנים למדתי לא להתרגש מזה.

לאן את הולכת במקום מגורייך כשאת רוצה להרגיש בבית (מזכיר את ישראל)?

כאשר אני מתגעגעת לישראל, אני אוהבת לאכול חומוס או להיפגש עם חברים ישראלים. אני חברה בבוק קלאב מקומי (מועדון ספר) שמגיעות אליו נשים ישראליות מקסימות, ונהנית מהמפגשים החודשיים שלנו.

איפה את רואה את עצמך עוד 10 שנים?

מקווה להיות עם עוד ילד/ה ושאולי אזכה להגשים את החלום ולהקים גן משלי.

האם את רואה את עצמך חוזרת לארץ?

אני מאמינה שיגיע הזמן ונרגיש שמיצינו ונחזור. מודה שאני אישית מרגישה קצת חצויה. מצד אחד- טוב לי וכיף לי פה ומרגישה שמתפתחת ברמות שלא הייתי מצליחה להתפתח בארץ, אבל מצד שני- קשה מאוד לגדל ילדים בלי התמיכה של המשפחה מסביב ויש געגועים למשפחה, לחברים, לארץ עצמה.

איך את אוהבת לאכול קרמבו?

מהקצפת עד לעוגיה וחובה שיהיה בקירור.

איזה פלאפל את הכי אוהבת בעיר?

Grill point, queens

איזה חומוס את הכי אוהבת בעיר?

אני פחות מחסידי הפלאפל אבל חומוס קיטשן באפר איסט סייד עושים חומוס מעולה וגם פלאפל נחמד ודומה לזה שבארץ.

טיפ לישראלי המתחיל באמריקה?

להנות מהדרך, לנשום עמוק לפני כל צעד ראשון ולהכיר את העיר רגלית.

YOU MIGHT ALSO LIKE