סערה בכוס תה: יתכן ושתיה מוגזמת של המשקה מעלה את הסיכון למחלת כליות
משקאות ממותקים תמיד היו ברשימת ה"לא בריאים". כעת, בעקבות מחקר חדש, מצטרפים לרשימה גם תה ובירה

שתייה רבה מדי של תה ומיץ פירות עלולה להעלות את הסיכון לפתח מחלת כליות. כך עולה ממחקר חדש. המחקר בדק את הטענה במהלך מחקר שבחן מדוע אפרו-אמריקניים נוטים לפתח מחלת כליות יותר מאשר אמריקנים לבנים. על פי החוקרים, תה ממותק וחלב מופחת שומן, מעלים את צריכת הסוכר ובהמשך לכך עלולות להיווצר בעיות בריאות.



צריכה של כמות גדולה מדי של סוכר יכולה להוביל לעליה במשקל וללחץ דם גבוה. מצב זה יוצר לחץ על הכליות. המצב עלול להאיץ את אבדן התפקוד החיוני של האיבר. כך סבורים החוקרים. מנתונים עולה, כי בבריטניה מספר מקרי המוות עקב מחלת כליות נע בין 40,000 ל-45,000.

המחקר בדק 3,003, גברים ונשים אפרו-אמריקניים. לאחר שמונה שנות מעקב אחר בריאות הכליות של המשתתפים עלה, כי שישה אחוזים מהם פתחו מחלת כליות. החוקרים הגיעו למסקנה, כי אלה שצרכו יותר משקאות ממותקים אובחנו עם בעיות נוספות. בנוסף, זיהו החוקרים קשר בין אנשים שהעדיפו משקאות מוגזים, מיצי פירות ממותקים ומים לבין מחלת כליות. הצוות היה מופתע כאשר התוצאות כללו מים, אך המשתתפים במחקר טענו, כי מדובר גם על מים בטעמים.



מחקרים רבים הראו, כי צריכה גבוהה של משקאות ממותקים קשורה בסיכון מוגבר לפתח השמנת יתר וסוכרת סוג 2. צריכה גבוהה של סוכר יכולה להוביל לעליה במשקל וללחץ דם גבוה. גורמים אלה משפיעים על תפקוד הכליות ויכולים לזרז את הפגיעה בתפקוד לאורך זמן.


YOU MIGHT ALSO LIKE