נמה"ת ניוארק הושבת בשל טיסה סמוכה של רחפנים
שני הרחפנים זוהו צפונית לנמל התעופה הסואן ובגובה שעלול היה לגרום לאסון כבד. אי לכך הוחלט לסגור את הנמל עד אשר חלפה הסכנה. לאחר מכן התאפשרו רק נחיתות, דבר שיצר עמוס גדול במקום

אירוע חריג נרשם מוקדם יותר היום בנמל התעופה "ניוארק" שבניו ג'רזי לאחר ששני רחפנים זעירים נצפו בסמוך למקום, דבר שגרם לעצירה מוחלטת של כלל הטיסות.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

רשות התעופה הפדרלית, ה-FAA, מסרה כי שני הרחפנים אותרו בגובה 3,500 רגל בסמוך לשדה התעופה האזרחי "טיטרבורו", הממוקם כ-14 מייל צפון-מזרחית מניוארק.

היות שטיסה בגובה נמוך מעל לשמי מנהטן אסורה, ובשל מגבלות הקשורות לקרבת שני נמלי תעופה נוספים (קנדי ולה גוורדיה), רוב המטוסים שנוחתים בניוארק עושים זאת מצפון לכיוון דרום. כלומר, רחפנים טסו בדיוק בנתיב הנחיתה ובגובה שעלול לסכן את כלל מטוסי הנוסעים.

בשל האירוע הוחלט להפסיק את ההמראות והוראה ניתנה למטוסים שעמדו לנחות לחוג מסביב לעיר. בסביבות השעה 5:45 אחה"צ (שעון מקומי) ה-FAA נתנה את האישור לחדש את תנועת המטוסים. תחילה הוחלט לאפשר למטוסים רק לנחות, וזאת כדי לשחרר במעט את העומס שהיה מעל לשמי הנמל. רק בהמשך (ולאחר עיכובים רבים) הוחלט לאפשר גם לטיסות היוצאות להמשיך כסדרן.

מדובר באירוע החריג השני שנרשם בנמל התעופה המרכזי בימים האחרונים, וזאת לאחר שבמהלך סוף השבוע המריאה טיסה מניוארק להונג קונג, אולם בשל שלל תקלות ומקרה חירום רפואי המטוס נחת בחזרה בניוארק כעבור 27 שעות.

נמה"ת ניוארק (צילום: Shutterstock)

כזכור, באנגליה התמודדו עם מקרים דומים בחודש האחרון. בדצמבר הושבת נמל התעופה הבינלאומי "גאטוויק" במשך 36 שעות בשל טיסת רחפן מעל לשמי שדה התעופה, השבתה שהשפיעה על 150 אלף נוסעים. שבועות בודדים לאחר מכן הושבת נמל התעופה "הית'רו" במשך שעה קלה בשל בעיה דומה.

גם בישראל נאלצו להתמודד עם אירוע דומה לאחר שצעיר תל אביבי הטיס רחפן בסמוך לשדה דב בעיר. במהלך אירוע זה התקרב באופן מסוכן ביותר למטוס של ארקיע שעמד לנחות בצפון תל אביב.

YOU MIGHT ALSO LIKE