הושג סיכום עקרוני בין המורים למשרד החינוך, השביתה בלוס אנג'לס צפויה להסתיים מחר
ראש העיר גרסטי הודיע כי הצדדים ככל הנראה מצאו את הדרך לסיים את השביתה, שנכנסה לשבוע השני שלה היום. הסיכום יצטרך לעבור אישור של חברי ארגון המורים ו-וועדת החינוך של העיר, אך כבר מחר צפויים לשוב מאות אלפי התלמידים למסגרת הלימודים הרגילה

בשעה 9:45 בבוקר (שעון חוף מערבי) הודיע אריק גרסטי, ראש עיריית לוס אנג'לס, כי הושג סיכום עקרוני בין ארגון המורים (UTLA) לבין משרד החינוך במחוז (LAUSD) אשר צפוי להביא לסיום השביתה וחזרה לשגרה כבר במהלך יום רביעי.

מפגינים בעד ארגון המורים פקדו את רחובות לוס אנג'לס במהלך השבוע האחרון (צילום: Getty Images)

המהלך זקוק לאישור רשמי של שני הצדדים והצבעות יערכו בקרב חברי ארגון המורים ו-וועדת החינוך של לוס אנג'לס. כזכור, היום נכנסה השביתה לשבוע השני שלה על רקע הדיווחים מהשבוע שעבר לפיהם הצדדים חזרו לשולחן המשא ומתן.

בין ארגון המורים (UTLA) לבין משרד החינוך (LAUSD) קיימת הסכמה על כך שחייבים להקטין את הכיתות, לעלות את השכר ולספק יותר אנשי מקצוע כגון אחיות ויועצים בכ-1,000 בתי ספר במחוז, אך המחלוקת בין שני הגופים באה לידי ביטוי בצורות המימון האפשריות.

ראש העיר גרסטי נפגש עם תומכי השביתה, השבוע בלוס אנג'לס (צילום: רויטרס)

למרות השביתה, בתי הספר נותרו פתוחים ו-640 אלף התלמידים התבקשו להגיע למוסדות הלימוד כרגיל מאחר שמשרד החינוך העסיק מאות מורים מחליפים והעביר אנשי חינוך נוספים לבתי הספר. בסופו של דבר, מעטים הגיעו לבתי הספר ובימים הראשונים לשביתה שיעור הנוכחות עמד על כ-22.5% בלבד.

YOU MIGHT ALSO LIKE