מחקר: כך תוכלו להעלות את הסיכוי שלכם להגיע לגיל 90
במחקר שנערך לאחרונה נבדקה מידת הפעילות הגופנית של 7,807 משתתפים בגילאי 68 עד 70. המשתתפים היו תחת פיקוח עד מותם או עד שהגיעו לגיל 90

תרגול גופני שנמשך שלושים דקות מדי יום מעלה בשליש את הסיכוי לחיות עד גיל 90. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה. החוקרים גילו, כי לגברים, שהיו פעילים פיזית במשך חצי שעה עד שעה מדי יום, היה סיכוי גבוה ב-34 אחוז להגיע לגיל 90. נשים שהיו פעילות באותה מידה העלו את הסיכוי שלהן להגיע לגיל 90 ב-21 אחוז.



על פי המחקר, גם פעילויות כגון גינון, ניקוי הבית או כל מיני מלאכות עשה-זאת-בעצמך, מעלות את הסיכוי להאריך את החיים. החוקרים ניתחו את הגובה, המשקל ומידת הפעילות הגופנית בקרב 7,807 משתתפים בגילאי 68 עד 70. המשתתפים היו תחת פיקוח עד שמתו או עד שהגיעו לגיל 90.

כ-17 אחוז מהגברים ו-34 אחוז מהנשים חיו עד גיל 90.



גברים שהיו פעילים יותר מתשעים דקות מדי יום הגדילו את הסיכוי שלהם להגיע לגיל 90 ב-39 אחוז. אך בקרב נשים שהיו פעילות יותר מתשעים דקות מדי יום לא נרשמה עליה בסיכויים. נשים גבוהות, רזות ושהעלו פחות במשקל ככל שהתקדמו בגיל, נטו לחיות עד גיל 90. אך המשתנים האלה לא השפיעו על הסיכויים של הגברים להגיל לגיל כאמור.

המקור להבדל בין המינים קשור בעיקר בשוני בהורמונים ובאורח חיים. לדברי החוקרים, המחקר מצביע על הקשר בין משקל הגוף ומידת הפעילות הגופנית לבין הסיכוי להגיע לגיל 90, כאשר הסיכויים מושפעים גם מהמין.

YOU MIGHT ALSO LIKE