המסתורין באשר לגלולות ויטמין: האם הן מועילות או שמדובר באפקט פלסבו?
קראו, האם כדאי לכם לצרף אותן לרשימת הדברים הקטנים שיעשו הבדל גדול בשיפור התזונה שלכם

יש לא מעט דברים קטנים שעושים הבדל גדול בתהליך השינוי בהרגלי התזונה ואורח החיים. יתכן והם נראים חסרי חשיבות, אך הם בהחלט יכולים לעשות את ההבדל העצום שיביא להצלחת תכנית התזונה שלכם. בין הדברים האלה נמצאים גם ויטמינים.



כמו כן, אחד הדברים המבלבלים ביותר בתחום התזונה והדיאטה בעולם הוא שכולם כנראה יודעים את "האמת" על הכל. כך אם מגיעים לרגע בו שואלים מאה מומחי תזונה מובילים מקבלים כמעט מאה "אמיתות" שונות.

אחד הנושאים עליהם נראה שאיש לא מסכים הוא היעילות שבשילוב גלולות ויטמין בתזונה האנושית. מומחים רבים טוענים שהן תוספת מצוינת, אחרים טוענים שהן לא יעילות ויש מי שטוענים כי מדובר על בזבוז מוחלט של כסף וזמן. 



אז מה נכון מבין כל הטענות האמורות? האם אנו יכולים לקבוע עד כמה גלולות ויטמין יעילות? מבחינה מדעית, נערכו מחקרים בנושאים, על מנת להראות שגלולות ויטמין משמשות את הגוף בכל מקום בו קיים חוסר בוויטמינים המסוימים, במינרלים ובחומרים מזינים אחרים.

אך השאלה המשמעותית היא, האם "אמת" באמת חשובה כאן? בנימה אישית, רבים יסכימו כי גלולות ויטמין מועילות. ישנן עדויות רבות למי שחשים בריאים יותר כאשר הם נוטלים גלולות כאלה מאשר כשהם לא. יתכן וזה אפקט פלסבו ואולי השיפור אכן אמתי. כך או כך נראה שהאנשים האלה מנצחים, כי הם מרגישים טוב יותר.

YOU MIGHT ALSO LIKE