בכיר מצפון קוריאה עושה את דרכו לוושינגטון בניסיון לסלול את הדרך לפגישה נוספת
קים יונג צ'ול, מי שדחף לקיום הפגישה הראשונה לפני כחצי שנה, הגיע לבייג'ינג וצפוי לעזור מאוחר יותר לארצות הברית יחד עם שני בכירים נוספים. לפני כחודש עלו היחסים בין שתי המדינות על שרטון נוסף, כאשר ארה"ב הגבירה את הסנקציות על פיוניאנג

בכיר מקוריאה הצפונית עושה היום (חמישי) את דרכו לארצות הברית כדי לדון באפשרות למפגש נוסף בין הנשיא דונלד טראמפ לבין מנהיג הדיקטטורה האסייתית קים ג'ונג און.

קיום ג'ונג און (מימין) ודונלד טראמפ. ייפגשו שוב? 

קים יונג צ'ול, מרגל בכיר לשעבר, הגיע לנמל התעופה בבייג'ינג וצפוי לעזוב מאוחר יותר היום לוושינגטון עם שני בכירים מפיוניאנג. כך דיווחה לפנות בוקר סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונחאפ.

שיירת רכבים שכוללת את מכוניתו של שגריר צפון קוריאה בסין, ומכונית של הממשל הממשל הסיני שעליה שלט "אורח המדינה" נראו עוזבים את מתחם ה-VIP בנמל התעופה. ארצות הברית וקוריאה הצפונית לא הודיעו על הפגישה.

קים יונג צ'ול היה מעורב גם בהכנות לפגישה הראשונה בין שני המנהיגים. הוא, יחד עם אחותו של קים ג'ונג און, קים יו ג'ונג, הם שניים מהגורמים הבולטים ביותר בקוריאה הצפונית שדוחפים לכינון יחסים מחודשים עם השכנה מדרום ועם ארצות הברית.

קים יונג צ'ול בבייג'ינג, ארכיון

לפני כחודש נראה היה שיחסים בין וושינגטון לפיונגיאנג עולים שוב על שרטון, לאחר שקוריאה הצפונית גינתה את הגברת הלחץ והסנקציות על הדיקטטורה האסייתית מצדה של ארצות הברית, והזהירה כי הצעד עשוי לעצור את פירוקה של פיונגיאנג מנשק גרעיני לעד.

ההודעה של פיונגיאנג באה בעקבות הודעתה של ארצות הברית ביום שני כי הטילה סנקציות על שלושה בכירים בפיונגיאנג, כולל עוזרו של קים ג'ונג און, בשל הפרת זכויות אדם.

מאז שנפגשו מנהיגי שתי המדינות, הנשיא דונלד טראמפ וקים ג'ונג און, בסינגפור בחודש יוני, מעט התקדם בדרך אל פירוק הנשק הגריעיני של קוריאה הצפונית. שני הצדדים לא הצליחו עדיין לקבוע את המשך השיחות בין שר החוץ מייק פומפאו לבין הבכיר הצפון קוריאני קים יונג צ'ול, שבוטלו בלי הודעה מוקדמת בחודש שעבר.

מנסה לקדם את השיחות. שר החוץ מייק פומפאו

לפני כשלושה חודשים ערך שר החוץ פומפאו את ביקורו הרביעי בקוריאה הצפונית, שם הוא נפגש עם קים ג'ונג און כדי לקדם את ההתפרקות מנשק גרעיני. עם יציאתו מפיונגיאנג והגעתו לסיאול במסגרת מסע הביקורים שלו באסיה, צייץ פומפאו בטוויטר כי הוא פגש את קים וכי השניים "ממשיכים להתקדם בנוגע להסכמות שנעשו בפגישה בסינגפור". הוא הודה לקוריאה הצפונית על האירוח שלו ושל אנשי המשלחת שהיו עמו.

מזכיר המדינה הגיע לפיונגיאנג לאחר ביקור שערך בטוקיו, שם ביקש ממנו ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, לתאם עמו את אסטרטגיית פירוק הנשק הגרעיני של שכנותיו.

לפני כארבעה חודשים הזהירה פיונגיאנג כי שיחות הפירוק מנשק גרעיני "מונחות שוב על הכף ועלולות לקרוס". בעקבות האזהרה, ביטל אז מזכיר המדינה את ביקורו שאמור היה להיערך יחד עם השליח המיוחד החדש לאזור, סטיבן ביגון.

רשת CNN פרסמה באותם ימים, מפי שלושה מקורות המעורים בנושא, כי במכתב ששלחה קוריאה הצפונית לוושינגטון נמסר כי פיונגיאנג לא יכולה להתקדם בשיחות הגרעין משום "שארצות הברית עדיין אינה מוכנה לעמוד בציפיות ממנה".

YOU MIGHT ALSO LIKE