שביתת החינוך בלוס אנג'לס: הצדדים צפויים לשוב לשולחן המו"מ
בזמן שהשביתה נכנסת אל יומה השלישי, נשיא אגודת המורים סיפר שפתח בשיחות ראשוניות עם ראש העיר המבקש לגשר בין הצדדים. ביומיים הראשונים לשביתה הגיעו פחות מרבע תלמידי בתי הספר. מפקח החינוך: "זקוקים למנחכים שישובו לכיתות"

השביתה במערכת החינוך של לוס אנג'לס נכנסה היום ליומה השלישי, ומוקדם יותר היום רמז נשיא אגודת המורים (UTLA), אלכס קפוטו-פרל, ש"התנהלו שיחות" עם ראש העיר, אריק גרסטי, במטרה לשים סוף למשבר.

שביתת המורים (צילום: יו. אס. איי. טודיי)

כזכור, גם ארגון המורים וגם משרד החינוך במחוז (LAUSD) הלינו על צפיפות בכיתות ושכר נמוך, אך שני הגופים רוצים לפתור את הבעיה בדרכים שונות. חשוב להבהיר שמשרד החינוך במחוז אינו כפוף לגרסטי, אך הוא עשוי לשמש במתווך בין הצדדים. כשנשאל על תוכן השיחות, קפוטו-פרל הסכים לומר כי "נמסור מידע נוסף בהמשך היום בנוגע לאם וכאשר נשוב לשולחן המשא ומתן". 

בכירים במערכת החינוך המקומית מפצירים בארגון המורים לשוב ולנהל מו"מ וטוענים שהשביתה עלולה להוביל לפשיטת רגל של משרד החינוך בעיר. "אנחנו זקוקים לכך שהמחנכים ישובו לכיתות ויעזור לתלמידיהם", אמר אתמול אוסטין בטנר, מפקח החינוך במחוז.

כזכור, כל 1,240 בתי הספר הציבוריים נותרו פתוחים בזכות העסקתם של מאות מורים מחליפים. במחוז לומדים כ-640 אלף תלמידים, אך ביום הראשון לשביתה (יום שני) הגיעו לבתי הספר רק 144 אלף (22.5%) ואילו אתמול הגיעו 159 אלף תלמידים, או 24.8%.

YOU MIGHT ALSO LIKE