לוס אנג'לס: המשטרה עשתה שימוש ראשון ברחפן בעת התבצרות של חשוד
מפקד המשטרה כינס מסיבת עיתונאים כדי לציין את האירוע. החשוד לא יצא גם לאחר שנעשה שימוש בגז מדמיע, אז הרחפן יכל לוודא שלא נשקפת סכנה לשוטרים שפרצו פנימה

משטרת לוס אנג'לס החלה להשתמש בכלי חדש למלחמה בפשע - רחפנים שמסייעים לעימותים חמושים. בשבוע שעבר השתמשו אנשי המשטרה לראשונה ברחפן בעת עימות שנמשך יותר מתשע שעות.

השוטרים מתפרסים מסביב לבית שהחשוד אותר בו (צילום מסך מתוך סרטון שפרסמה המשטרה)

במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול, דנו אנשי המשטרה בהפעלת הרחפן במהלך אירוע של התבצרות חשוד בשוד חמוש ביום רביעי ב-Koreatown.

החמוש שהתבצר היה אחד משלושה חשודים בשוד של חנות נוחות בליל ה-13 בדצמבר. שני החשודים האחרים נתפסו לפני כן. לפני שבוע, גילו בלשי המשטרה כי החשוד נמצא ככל הנראה בדירת מגורים בקומה השנייה של בניין ברחוב ברנדו. השוטרים הקיפו את המבנה וצרו על החשוד.

זמן קצר לפני מסיבת העיתונאים אתמול, פרסמה המשטרה סרטון שמסביר את השימוש ברחפן במהלך האירוע, שהחל בחמש בבוקר ונמשך עד אחר הצהריים. לאחר שאנשי צוותי החירום לא הצליחו לשכנע את החשוד לצאת מהמקום באמצעות משא ומתן ובאמצעות גז מדמיע, הם החליטו להשתמש ברחפן כדי לוודא שהוא לא חמוש ומסוכן עבור השוטרים.

הסרטון שפרסמה המשטרה לפני מסיבת העיתונאים. האקשן מתחיל ב-2:54

השוטרים שיגרו את הרחפן ובעזרתו הם יכלו לקבוע כי לא נשקפת סכנה לשוטרים, והם יכולים להיכנס לבניין. במהלך הסריקות שערכו, הם מצאו את החשוד מתחבא בעליית הגג, והוא נעצר בלי שום אירועים חריגים.

"לאחר שהשתמשנו ברחפן, השוטרים היו צריכים לפרוץ את הדלת, להיכנס לדירה ולמצוא את החשוד שהסתתר בעליית הגג", אמר מפקד משטרת לוס אנג'לס מייקל מור.

באוקטובר 2017 ועדת המשטרה של לוס אנג'לס, גוף אזרחי שמפקח על המשטרה, אישרה תכנית רחפנים שנויה במחלוקת. אישור התכנית נעשה למרות התנגדות של פעילים שטוענים כי שימוש בטכנולוגיה הזאת עשוי לאיים על חירויות הפרט.

YOU MIGHT ALSO LIKE