נגע בחזה של שופטת כדי לעודד אותה: שופט ערעורים מלוס אנג'לס נאשם בהטרדות מיניות
השופט ג'פרי וו. ג'ונסון הואשם על ידי ועדת האתיקה במעשים שנעשו לפני 15 שנה. בתביעה מפורטות הטענות של 16 נשים בנוגע ליחס המשפיל והמטריד שספגו ממנו

שופט של בית משפט לערעורים בלוס אנג'לס מואשם כי נגע שוב ושוב בחזה של עמיתתו לעבודה, רמז כי יש בין השניים רומן, ואף אמר לשוטר ששימש כנהג שלו שהוא רוצה לקיים עם האישה יחסי מין בלשכה שלו.

לא פחות מ-16 נשים התלוננו נגד השופט ג'ונסון (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

הוועדה לאתיקה משפטית האשימה את השופט ג'פרי וו. ג'ונסון מבית המשפט הפדרלי לערעורים בלוס אנג'לס בתשעה עבירות המיוחסות למעשים שנעשו לפני 15 שנים בזמן שכיהן כשופט שלום. בכתב האישום נטען כי הוא שאל באותם ימים פקידה בבית המשפט אם היא עברה הגדלת חזה ואם הוא יוכל לגעת בחזה שלה.

עורך דינו של ג'ונסון אמר כי מרשו מכחיש את המיוחס לו, והוא אף עבר בדיקת פוליגרף בנוגע להאשמות החמורות, והוא מתכוון לגבות עדויות מעמיתיו של השופט ומעובדי בית המשפט להגנתו.

"השופט ג'ונסון עדיין מחוייב להליך, אפילו מול הודעת מייל לא אחראית ששלח קצין האתיקה לאלפי עובדי בתי המשפט ומכיל מידע שגוי", אמר עו"ד פול מאייר בהודעה שפרסם. הוא לא פירט עוד בנוגע לתכתובת הזו.

כתב התביעה מפרט את טענותיהן של 16 שנים שסבלו כביכול מהערות ומיחס לא ראוי מצדו של ג'ונסון. כמה מהנשים הן עורכות דין שעבדו עם השופט. אחת מהן היא תובעת מחוזית, ושלוש אחרות הן שופטות שעבדו עמו.

ג'ייסון, שכיהן בעבר כתובע פדרלי, עשוי לאבד את כס השיפוט במידה והוועדה תקבע שהוא היה מעורב במעשים.

בין השאר, התביעה מציגה את היחס הפוגעני, שרק החל והחמיר, מצדו של השופט ג'ונסון אל השופטת ויקטוריה צ'ייני, לאחר שהיא התקשרה כדי לברך אותו על מינויו לבית המשפט בשנת 2009. לדבריה, הוא אמר לה שלא הבין עד כמה היא יפה.

בשנת 2010, כאשר דנו על אחד התיקים בלשכה, ג'ונסון אמר לצ'ייני, כביכול, כי הוא מעוניין לקיים עמה רומן, וכי "הם מושלמים זה לזו". לאחר שטיפלה במשפט קשה, ג'ונסון אמר שהוא צריך לנשק אותה ולמעוך את שדיה כדי לגרום לה להרגיש טוב יותר. לאחר מכן, הוא נגע בחזה.

YOU MIGHT ALSO LIKE