לוס אנג'לס: שביתת המורים יצאה לדרך, הלימודים ימשיכו להתקיים
אנשי משרד החינוך ומורים מחליפים ינסו למלא את החלל הגדול שהותירו עשרות אלפי המורים, אך במקביל הורים רבים לא מעוניינים לשלוח את ילדיהם אל תוך הכאוס הצפוי. מספר אטרקציות ברחבי העיר מציעות כניסה בחינם לתלמידים והנחה להורים

אחרי חודשים ארוכים של מו"מ מייגע בין שני הצדדים, היום החלה באופן רשמי השביתה במערכת החינוך של לוס אנג'לס. מדובר בשביתה הראשונה במחוז החינוך השני בגודלו מזה 30 שנים.

ארגון המורים עורך הפגנות רבות ברחבי לוס אנג'לס בחודשים האחרונים (צילום: אן. בי. סי.)

בין ארגון המורים (UTLA) לבין משרד החינוך (LAUSD) קיימת הסכמה על כך שחייבים להקטין את הכיתות, לעלות את השכר ולספק יותר אנשי מקצוע כגון אחיות ויועצים בכ-1,000 בתי ספר במחוז, אך המחלוקת בין שני הגופים באה לידי ביטוי בצורות המימון האפשריות.

במקביל לכך ששני הצדדים ינסו לפתור את סכסוך העבודה, כ-600 אלף התלמידים ימשיכו להגיע לבתי הספר כרגיל, וזאת לאחר שמשרד החינוך העסיק כ-400 מורים מחליפים והציב כאלפיים עובדים נוספים מהמשרד לתפקיד דומה.

עם זאת, צפויים לא מעט שיבושים ומשרד החינוך מבקש מהורי התלמידים לבדוק מול הנהלת בית הספר. "זה ממש תלוי לפי בית הספר וכמה מורים מחליפים הוקצו אליו", אמרה הבוקר שאנון האבר, דוברת ה-LAUSD.

למרות הניסיון של משרד החינוך להמשיך בשגרת הלימודים, הורים רבים אמרו שהם לא מעוניינים לשלוח את ילדיהם למוסדות הלימוד בשל הכאוס הצפוי: "זה לא הגיוני, יהיו כל כך הרבה יותר תלמידים מאשר מורים. אני לא מוכן לסכן את הבטיחות של הילדים שלי", אמר הבוקר אנדרו קרון, אב לארבעה תלמידים במערכת החינוך.

ארגון המורים מפגין למען התלמידים, בחודש שעבר במרכז העיר (צילום: AP)

כזכור, השביתה הייתה אמורה להתחיל ביום רביעי הקודם, ה-9 בינואר, אולם ארגון המורים דחה מיוזמתו את המהלך מכיוון שחשש שבית המשפט יצודד עם משרד החינוך ויטען שהארגון לא סיפק התרעה של שבועיים כפי שנדרש בהסכם בין שני הצדדים.

כעבור שעות בודדות, בית המשפט הסכים דווקא עם טענת ארגון המורים, דבר שסלל את הדרך לפתוח השביתה מוקדם יותר היום.

כדי למצוא תעסוקה מסוימת לתלמידים שבכל זאת לא יגיעו לבתי הספר, החברה שמפעילה את התחבורה הציבורית בלוס אנג'לס, LA Metro, מציעה נסיעות בחינם לתלמידים. כל מי שיציג תעודת תלמיד בין השעות 5:00 בבוקר ל-7:00 בערב יוכל לנסוע בחינם בקו הזהב, הכחול, הירוק ו-Expo.

מספר מוזיאונים ואטרקציות נוספות יפעלו באופן דומה ויציעו כניסה חינם לתלמידים, ביניהם גן החיות של לוס אנג'לס, Petersen Automotive Museum ו-Los Angeles County Natural History Museum. הכניסה בחינם תותר עד תום השביתה, ומלווי תלמידים יוכלו להיכנס בעבור 5 דולרים.

גן החיות של לוס אנג'לס, יציע כניסה בחינם לכלל התלמידים (צילום: Shutterstock)

YOU MIGHT ALSO LIKE