חיתולים למבוגרות ואלכוהול: הצצה לבית של החשוד בחטיפת ג'יימי קלוס
שלט הכניסה שמברך את האורחים בבית המבודד לא רומז על הזוועות שהיו בתוכו. החשוד גר בו יחד עם אביו ואחיו, אך הבעלות עליו הועברה לבנק זמן קצר לפני החטיפה

מי שיראה את ביתו של ג'ייק פאטרסון מבחוץ, לא ידמיין שבפנים הוא החזיק, כביכול, בנערה בת 13 במשך 88 ימים של סיוט, לאחר שרצח את הוריה. מעל דלת הכניסה יש שלט שבו כתוב "המקום של פיטרסון", ושלט אחר מברך את המבקרים בברכת "ברוכים הבאים" שגרתית. אך הבית הזה בוויסקונסין לא מזמין כלל וכלל.

הבית שבו גר החשוד עם אביו ואחיו בוויסקונסין

כבל חשמלי נמתח לאורך החצר בחזית הבית, ועדיין מאיר שרשרת של מנורות חג מולד. האדמה מלאה בערימות של בולי עץ לחימום - לחימום הבית ולבישול בתנור הישן שבפנים.

כמה קרטוני חלב חצי ריקים, שהתאריך עליהם מגלה שהם נרכשו עוד בספטמבר, מונחים בפינה מלאת שלג לצד ציוד בישול משומש וחרוך.

כמה בקבוקים ריקים של סמירנוף אייס וסודה מציצים מערימת האשפה לצד חבילה חדשה יחסית של חיתולים לנשים מבוגרות. בירה שחורה, פחיות של משקה קל וחבילות ריקות של מזון מהיר מוטלות גם הן באשפה.

הבית המבודד מרוחק מהכביש היחיד באזור. צילום מהאוויר

פנים הבית נראה כאילו הבניה מעולם לא הסתיימה. הבידוד בתקרה עדיין נראה לעין. "מדריך הישרדות של הכוחות החמושים בארצות הברית" נמצא על השולחן במרכז הבית, ומשחק מונופול פתוח על הרצפה כמה מטרים משם.

כמה כיסאות חורקים ולא תואמים זה לזה פזורים בדירה, חלקם על שטיח ירוק ואחרים על ריצפת לינוליאום. הבלאגן במקום חוגג, ונראה שגם את הכלים המלוכלכים איש לא טרח לנקות מזה זמן רב.

אתמול בערב האורות עדיין היו דלוקים, אך איש לא ענה לצלצול הפעמון בבית בן שתי הקומות.

עצים להסקה והרבה בלאגן. חצר הבית

צילום של סביבת הבית מראה כי שכבה עבה של שלג מסביב לבית, שמרוחק כמאתיים רגל מהכביש הקרוב. מבודד מספיק כדי למנוע מזרים לרחרח במקום.

פאטרסון חי בבית יחד עם אביו ועם אחיו, אך אביו העביר את הבעלות על הבית לחברת הבנקאות וההלוואות Superior Choice Credit Union ב-23 לאוקטובר, שמונה ימים לאחר שפאטרסון רצח כביכול את הוריה של קלוס, וחטף אותה מביתה שנמצא במרחק של 80 מייל מהמקום. הרשויות טוענות שהוא פעל לבדו.

הבידוד עדיין חשוף. הבית מבפנים

עוד טוענות רשויות החקירה כי פאטרסון "עשה מאמצים גדולים למזער את טביעת הרגל הפורנזית שלו בזירת הפשע", ואף קצץ את שיערו לשם כך.

הוא נעצר ביום חמישי לאחר שג'יימי בת ה-13 הצליחה בדרך נס להימלט ממנו. היא הוחזקה בעיירה גורדון במשך שלושה חודשים, מאז נמצאו הוריה ירויים למוות בביתם שבבארון. כריס פיצג'ראלד, שריף מחוז בארון בו בוצע הפשע, אמר שמדובר ב"מתקפה מתוכננת היטב". פאטרסון מואשם בחטיפה ושני סעיפי רצח.

"כרגע, אנחנו מחפשים אחר 88 ימים של ראיות", אמר פיצג'ראלד ביום שבת. "אז אנחנו מחפשים קבלות, שיעידו היכן החשוד היה ב-88 הימים האחרונים. האם הוא לקח איתה דברים? האם היא הלכה איתו לחנות? האם הוא קנה לה בגדים? האם הוא קנה לה אוכל?"

החשוד במעשה, ג'ייק פאטרסון (צילום: משרד השריף של מחוז בארון)

ג'יימס ודניס קלוס נרצחו ביריות רובה ציד ב-15 באוקטובר. גופותיהם נמצאו באותו יום, בו נעלמה ג'יימי. הנערה סיפרה לחוקרים שהוחזקה בבקתה מבודדת בגורדון. פאטרסון גדל בגורדון, עיירה זעירה של 645 נפשות, 70 מייל בלבד מבארון.

פאטרסון סיים את לימודיו בבית הספר התיכון נורת'ווד שבמינונג הסמוכה ב-2015. המנהל ג'ין סרום זוכרת אותו כ"תלמיד טוב ושקט עם חברים נפלאים וכיתה תומכת", אולם הודתה שאינה זוכרת הרבה בנוגע אליו. לאחר שסיים את לימודיו עבד יום אחד במפעל מקומי בטרם התפטר והודיע שהוא עוזב את האזור. החוקרים טרם מצאו קשר בינו למשפחת קלוס.

ניצלה לאחר 88 ימים. ג'יימי קלוס (צילום: CNN, באדיבות המשפחה)

ג'ניפר סמית', דודתה של ג'יימי עמה היא מתגוררת כעת, הודיעה בפייסבוק כי הנערה זכתה ל"שנת לילה טובה למדי". היא הוסיפה כי "כמשפחה אנחנו נעבור את את כל תהליך ההחלמה שצפוי לג'יימי. זו תהיה דרך ארוכה אבל אנחנו משפחה חזקה ואנחנו אוהבים את הילדה הקטנה הזו כל-כך".

YOU MIGHT ALSO LIKE