מנהיגי הקהילה ביקשו מהמשטרה עזרה עם בעיית החניה - התושבים עזרו דווקא לעבריין
הפינה של רח' 44 והשדרה ה-15 בברוקלין מועדת לפגעי חניה. אפילו מנהיגי השכונה ביקשו עזרה באכיפה. כשגרר בא לסלק רכב שחנה לא כחוק, התושבים סייעו לבעליו להימלט והמטירו עלבונות על נהג הגרר

תקרית חמורה אירעה שלשום בברוקלין כאשר המון תושבים חסידים סייעו לנהג, שחנה שלא כחוק ורכבו עמד להיגרר, להימלט, תוך שהם לועגים לנהג רכב הגרירה, בין השאר על רקע צבע עורו. זו אינה התקרית הראשונה מסוג זה בשכונת בורו פארק, אך היא חמורה במיוחד משתי סיבות: האחת היא שמנהיגי הקהילה עצמם הם שביקשו אכיפה מוגברת למכת החניה הכפולה, המפריעה לתנועה. השנייה היא שחברים במשמר השכונתי "השומרים", האמורים לעבוד יד-ביד עם המשטרה והרשויות, תועדו כשהם לוקחים חלק בפריעת החוק.

התושבים חוסמים את נהג הגרר מלגשת לבעל הרכב החונה שלא כחוק (צילום: TheLocalNewsBK@, טוויטר)

הנהג, גבר שחור, כבר חיבר את רכב השטח השחור ועמד לגרור אותו כשהמון תושבים התקבץ סביב. תוך דקות מועטות הצליחו לשחרר את הרכב שעמד להיגרר. הם הושיטו לנהג הגרר את הכבלים שניתקו - ואז פתחו בעלבונות ולעג כלפיו. "זה נהדר, הוא עבד איזה חצי שעה", צהל אחד. "לך תעבוד בהארלם", צעק אחר. "אתה לא בנפה הנכונה". יותר מאחד צעקו לאיש - שרק ניסה לעשות את העבודה שלו - שהוא "לוזר"

"ברח! ברח! ברח!" צעק אחד התושבים לנהג שקפץ לתוך רכבו ונמלט, כשהוא מתגלגל על מוטות הגרירה שכבר הוצבו בפינת רחוב 44 והשדרה ה-15 בשכונת בורו פארק החסידית ברובה בברוקלין. הנהג הספיק להשלים מחצית מטופס הגרירה, כולל מספר הרכב והרישיון. הוא הגיש תלונה במקוף ה-66, שם מאתרים את בעל הרכב (ומן הסתם מחכים לצאת השבת כדי לא להלהיט את הרוחות). "אנחנו נלך לבית שלו ונגרור את הרכב, או לפחות נוודא שישלם את הקנס", אמר נציג האיגוד של הנהג, ששמו לא פורסם מחשש שחמומי מוח בקהילה ינסו לפגוע בו.

למה ככה, אחים שלנו?

בין התושבים המקומיים שתועדו בסרטון נכלל גם מוישה שטיינברג, חבר "השומרים", משמר השכונה המקומי העובד בשיתוף פעולה עם המשטרה. באתר החדשות המקומי שהעלה את הסרטון לרשת קראו להעמיד את שטיינברג לדין באשמת הפרעה לפעילות ממשל (Obstruction of Government Activity, או OGA בקיצור). 

"לא נסבול שסוכני התנועה שלנו יהיו נתונים לפגיעה מכל סוג שהוא, לא כל שכן הדוגמא המכוערת שאנחנו רואים בסרטון הזה", אמר דובר משטרת ניו יורק, ג'ון גרימפל. "סוכני אכיפת חוקי התנועה של משטרת ניו יורק הגיבו באזור לבקשתם של חברי הקהילה ונציגים מקומיים שהביעו חששות מתנאי החניה המפריעים לשטף התנועה, כולל רכבי חירום. זוהי התנהגות מעוררת סלידה כלפי סוכן שביצע את עבודתו לשמור על בטיחות תושבי ניו יורק, והוא הפגין איפוק ומקצועיות".

נהג הגרר, שנחסם פיזית על ידי תושבים מקומיים מלגשת לנהג הרכב הנגרר, שב לעבודתו כבר אתמול. "יש לו עור עבה מאד. אלה דברים שאנחנו צריכים להתמודד איתם בכל יום. מתנהגים אלינו בחוסר כבר מוחלט. אבל כמו כולם, יש לנו עבודה לעשות", אמר נציג האיגוד מרווין רובינס.

YOU MIGHT ALSO LIKE