השריף סקוט ישראל, מראשוני המגיבים לטבח בפארקלנד, הושעה על ידי המושל הנכנס רון דסנטיס
הועדה שמונתה לחקור את הטבח מצאה שורת כשלים בתגובתו של השריף ישראל לאירוע. הוא יוחלף באופן זמני על ידי שוטר לשעבר ממשטרת קורל ספרינגס. המושל דסנטיס: "משפחות הקרבנות ראויות לאחריות ציבורית"

מושל פלורידה הנכנס ריק דסנטיס השעה מתפקידו את שריף מחוז ברוארד סקוט ישראל בעקבות תגובתו לטבח בתיכון מרג'ורי סטונמן שבפארקלנד ב-14 בפברואר אשתקד. דסנטוס מינה את השוטר לשעבר ממשטרת קורל ספרינגס, גרגורי טוני, כממלא מקומו. טוני מכהן כיום כמנכ"ל חברת אבטחה פרטית שמתמחה, על פי האתר שלה, בפתרונות לאירועי ירי המוני ובהכשרת צוותים להתמודדות עמם.

אחת ההחלטות המשמעותיות הראשונות של המושל הנכנס. רון דסנטיס (צילום: AP)

דסנטיס אמור היה להודיע על ההשעיה ומינוי ממלא המקום במסיבת עיתונאים שתוכננה היום (שישי) לשעה 3:00 אחרי הצהרים (שעון מזרח), אולם עקב תקלה טכנית המטוס שנשא את דסנטיס וצוותו למחוז ברוארד נדרש לנחיתת חירום בסנט פטרדבורג ומסיבת העיתונאים התעכבה בכשעתיים. במסיבת העיתונאים שהתקיימה באיחור אמר המושל דסנטיס: "השריף ישראל כשל שוב ושוב והציג דפוס של מנהיגות גרועה. הוא נכשל בהגנה על תיירים ותושבי פלורידה בזמן הירי הטראגי בנמל התעופה בפורט לודרדייל ב-2017. הוא נכשל בלשמור על משפחותינו וילדינו בזמן הירי המחריד בתיכון מרג'ורי סטונמן. אירועים אלה משקפים את חוסר היכולת והרשלנות המקצועית החוזרת של השף ישראל. משפחות הקרבנות ראויות לאחריות ציבורית".

כבר בזמן אמת, ימים אחדים לאחר הטבח, הופנתה ביקורת חריפה כלפי השריף ישראל ותפקודו באירוע, כולל קריאות להתפטרותו. בין היתר, 11 ימים לאחר הטבח פנו יותר משבעים מחוקקים רפובליקניים בפלורידה למושל דאז ריק סקוט וקראו לו להשעות את השריף בגלל מה שהם הגדירו "חוסר יכולת ורשלנות מקצועית". הוכתבים טענו כי במשך שנים השריף ישראל וצוותו התעלמו מהאזהרות בנוגע לניקולס קרוז, מבצע הירי, ולסכנה שהוא מהווה.

טיוטת דו"ח ועדה שמונתה לחקור את הירי שפורסמה בדצמבר מצאה כשלים רבים בניהול האירוע, כולל מצד צוותו של ישראל. בין הכשלים שנמצאו היו שערים לא מאוישים ולא מאובטחים בכניסה למתחם בית הספר. בנוסף, נמצא כי קצין המשאבים של בית הספר לשעבר סקוט פטרסון הזניח את משמרתו ו "כשל בלפעול בהתאם להכשרתו והעדיף את בטחונו האישי" בזמן הטבח. פטרסון הואשם על ידי הועדה שהורה לשוטרים להתרחק ממבנה בית הספר בזמן שהירי התרחש, אף שהיו עשויים לעצור את היורה לו היו נכנסים.

הדו"ח הסופי של הועדה הוצג בפני גורמי הממשל בפלורידה ב-2 בינואר ויתכן כי זה מה שהוביל להחלטתו של המושל הנכנס להשעות את השריף ישראל מהתפקיד כמעט שנה אחרי הירי.

משלם את המחיר שנה אחרי הירי. השריף סקוט ישראל (צילום: Sun Sentinel)

בירי שביצע קרוז, תלמיד בית הספר לשעבר, נהרגו 17 תלמידים ומורים והוא הצית את המחאה הנרחבת ביותר אי פעם נגד הקלות שבה ניתן להשיג נשק ולמען הגברת הפיקוח עליו. המחאה אורגנה ונוהלה על ידי ניצולי הטבח ושיאה היה בעצרת המונית בוושינגטון הבירה, אליה הגיעו פעילים מכל רחבי ארצות הברית, תחת הכותרת March For Our Lives.

YOU MIGHT ALSO LIKE