ביהמ"ש אישר לאיגוד המורים בלוס אנג'לס לפתוח בשביתה
אתמול נדמה היה שהשביתה היא בלתי נמנעת, אלא שאז הודיע ארגון המורים על דחייתה ליום שני הקרוב. משרד החינוך טען להפרה במתן הודעה מראש, אך בית המשפט דחה את הטענה וסלל את הדרך לקראת פתיחת השביתה ביום שני הקרוב

בית משפט בלוס אנג'לס אישר אתמול לאיגוד המורים של לוס אנג'לס (UTLA) לפתוח בשביתה החל מיום שני הקרוב, ה-14 בינואר.

ביהמ"ש סלל את הדרך לקראת פתיחת השביתה (צילום: AP)

כזכור, נושא המחלוקת בנוגע לפתיחת השביתה היה האם UTLA הודיע על השביתה באופן רשמי 10 ימים לפני התחלתה, כפי שנדרש על פי חוזה העבודה הקיים בין ארגון המורים לבין משרד החינוך במחוז.

השופטת מארי שטרובל הסכימה עם טענת ארגון המורים ואמרה שאין שום דבר שמצדיק להורות על דחיית השביתה. אתמול, בשעות שקדמו להכרעה המשפטית, הודיעו ראשי ארגון המורים שהם דוחים את השביתה מאתמול ליום שני למקרה שבית המשפט יקבל את טענת משרד החינוך. עורכי הדין של משרד החינוך טענו שעל ארגון המורים להתחיל את ספירת עשרת הימים מחדש, וזאת מכיוון ש"בכירים בארגון עודדו יציאה לשביתה במהלך עשרת הימים, דבר הנוגד את החוק". השופטת לא הסכימה לטענה זו, דבר שסלל את הדרך לקראת קיום השביתה.

אם השביתה אכן תצא אל הפועל, הלימודים ימשיכו כסדרם חרף העובדה ש-32 אלף המורים ואנשי הצוות לא יגיעו למוסדות הלימוד. כ-2,000 אנשי חינוך, בנוסף למאות מורים מחליפים, יעבירו את השיעורים בעבור 600 אלף התלמידים הלומדים ברחבי המחוז. ובכל זאת צפויים שיבושים מסוימים ויתכן כי שיעורים ספציפיים לא יועברו: "נתייחס אל כל מקרה באופן פרטני, נצטרך לפתור את הבעיות כשהן יגיעו", אמרה שנון הבר, דוברת משרד החינוך במחוז.

מפגינים בעד השביתה ונגד משרד החינוך (צילום: איי. בי. סי)

משרד החינוך וארגון המורים מפצירים בהורים להיות בקשר עם נציגי בית הספר כדי לדעת אם השביתה אכן מתרחשת ועד כמה היא תפגע בתוכנית הלימודים. במקביל לכך, שלשום הודיעה חברת LA Metro, המפעילה של מערך התחבורה הציבורית בעיר, שהיא תציע נסיעות בחינם לתלמידים במידה והשביתה אכן תצא אל הפועל. כל מי שיציג תעודת תלמיד בין השעות 5:00 בבוקר ל-7:00 בערב יוכל לנסוע בחינם בקו הזהב, הכחול, הירוק ו-Expo.

YOU MIGHT ALSO LIKE