איראן מאשרת כי יוצא צבא אמריקאי עצור בשטחה מזה כחצי שנה
מייקל וויט מקליפורניה נעצר בעיר משהד בחודש יולי האחרון מסיבה שאינה ברורה. על רקע היחסים העכורים בין המדינות, מעצרו עלול להסלים את המצב עוד יותר. אמו לחדשות CBS: "אני דוגת לבריאות שלו. הוא רק עכשיו התגבר על סרטן"

איראן אישרה היום (רביעי) כי חייל אמריקאי לשעבר נעצר ומוחזק בשטחה.

נעצר לפני כמעט חצי שנה. מייקל וויט (צילום: ניו יורק טיימס, באדיבות ג'ואן וויט)

הניו יורק פוסט מדווח כי סוכנות הידיעות הרשמית למחצה "טסנים" אישרה כי מייקל ר. וויט, בן 46 מאימרפיאל ביץ', קליפורניה נעצר בעיר משהד, אם כי לא ברורה הסיבה הרשמית למעצרו. הסוכנות ציטטה את דובר משרד החוץ האיראני בהראם גאסמי שאמר: "אזרח אמריקני נעצר בעיר משהד לפני זמן מה והמקרה שלו הועבר לידיעת הממשל האמריקאי תוך מספר ימים".

האישור האיראני מהיום מאמת את הדיווח בניו יורק טיימס מיום שני האחרון, בו נכתב כי משפחתו של וויט, יוצא הצי האמריקאי, מוחזק באיראן כאסיר מאז חודש יולי. מעצרו של וויט, האזרח האמריקאי הראשון שנעצר במדינה במהלך כהונתו של הנשיא דונלד טראמפ, עלול להגביר עוד יותר את המתח בין המדינות. היחסים בין ארצות הברית ואיראן אינם שלווים כבר תקופה ארוכה, אולם הפרישה האמריקאית מהסכם הגרעין והחזרת הסנקציות על איראן מקשות עוד יותר על נירמול הקשר.

על פי הדיווח בטיימס, אמו של וויט ג'ואן מסרה כי הוא היה אמור לשוב לארצות הברית דרך דובאי ב-27 ביולי, אך מעולם ל עלה על הטיסה. לדברי המשפחה, וויט ביקר "חמש או שש" פעמים באיראן על מנת להפגש עם אישה שנטען כי הייתה בת זוגו. לא ברור כיצד השניים הכירו.

השגרירות האמריקאית לשעבר בטהרן. השוויצרים ינסו להפגש עם וויט בשם ארצות הברית (צילום: PBS)

לאחר שלא שמעה ממנו, הגישה ג'ואן דיווח על נעדר ואז גורמים במחלקת המדינה ובמחלקה להגנת המולדת יצרו עמה קשר. לפני שלושה שבועות נאמר לי שהוא כלוא בבית זוהר באיראן. בראיון לטיימס אמרה ג'ואן כי "כל מה שאני יודעת זה שהוא חי ושמגישים בקשה לביקור קונסולרי אצלו מטעם שוויץ". שוויץ מייצגת את האינטרסים הדיפלומטיים האמריקאיים באיראן, מאחר שאין לארצות הברית שגרירות במדינה מאז משבר בני הערובה בטרן לפני כמעט ארבעים שנה.

בראיון הערב לחדשות CBS אמרה ג'ואן וויט כי היא "מאוד מודאגת בגלל הבריאות שלו. הוא בדיוק התגבר על סרטן ואני דואגת למצב שלו. זה מאוד מפחיד אותי".

YOU MIGHT ALSO LIKE