גרירת הרגליים של קליפורניה, השבתת הממשל הפדרלי - והתושבים שתקועים באמצע
למרות דד ליין ידוע מראש מזה תקופה ארוכה, בקליפורניה השתהו עם קבלת האישור הפדרלי לרישיונות הנהיגה החדשים. בלעדיו, תושבי קליפורניה יידרשו להציג מסמך מזהה פדרלי אחר גם בטיסות מקומיות החל מ-22 בינואר

מיליוני תושבי קליפורניה עשויים להתקל בקרוב בקשיים בטיסות אם אין ברשותם דרכון בין-לאומי או מסמך מזהה פדרלי אחר, בשל כניסתו לתוקף של אחד הסעיפים בחוק ה-Real ID ב-22 בינואר – בעוד פחות משבועיים.

עם הדב והכוכב. רישיון נהיגה חדש בקליפורניה (צילום: חדשות abc)

חוק ה-Real ID נחקק ב-2005 והציב קריטריונים מחמירים יותר לתקפותן של תעודות מזהות בכלל ולטובת טיסות בפרט. על פי החוק, המדינות השונות בארצות הברית מחויבות להנפיק רישיונות נהיגה – התעודה המזהה הנפוצה ביותר – שיעמדו בקריטריונים החדשים, או לבקש מהממשל הפדרלי הארכה לטובת יישום החוק. הממשל הציג אבני דרך שונות ביישום החוק ותאריכי יעד שעד אליהם יש להשלים שלבים ביישום.

כבר ב-2016 הודיע מזכיר המחלקה להגנת המולדת דאז, ג'ה ג'ונסון, כי החל מה-22 בינואר 2018 "נוסעים עם רישיון נהיגה שהונפק על ידי מדינה שטרם יישמה את כל תקנות חוק ה-Real ID (ושלא קיבלה הארכה לטובת היישום) יידרשו להציג מסמך מזהה קביל אחר לטובת טיסות מקומיות". אשתקד ביקשה קליפורניה – וקיבלה – הארכה של שנה. אלא ששנה זו תסתיים בעוד פחות משבועיים, ועל מנת לקבל הארכה נוספת – או לחלופין, אישור על השלמת היישום והכרה בקליפורניה כעומדת בדרישות החוק – על המדינה לפנות עד סוף יום חמישי, 10 בינואר, למחלקה להגנת המולדת.

הבעיה היא שהמחלקה להגנת המולדת היא מהגופים שרוב פעילותם הופסקה כחלק מהשבתת הממשל הפדרלי על רקע היעדר מימון לפעילות.

כאן שביתה. המחלקה להגנת המולדת (צילום: Getty)

במשרד הרישוי של קליפורניה, הגוף שאחראי על הנפקת התעודות על פי הסטנדרט החדש, מאשימים את השבתת הממשל הפדרלי, למרות שההשבתה החלה לפני כשבועיים וחצי ותאריך היעד ידוע מזה תקופה ארוכה. בהצהרה שנמסרה מטעם המשרד נאמר כי "מדינת קליפורניה עבדה במשך רוב השנה כדי לעמוד בדרישות חוק ה-Real ID, לצערנו בשל היעדר תגובה מהממשל הפדרלי על רקע ההשבתה המתמשכת לא קיבלנו אישור סופי. משרד הרישוי, בשיתוף משרד המושל ואנשיו בוושינגטון, עמלים על קבלת אישור רשמי שהמדינה הוכרזה כעומדת בדרישות החוק".

בשל היעדר האישור הרשמי לקליפורניה, גם נוסעים שכבר הונפק להם רישיון נהיגה על פי דרישות ה-Real ID יידרשו להציג מסמך מזהה נוסף בבואם לעלות על טיסה. חבר קונגרס המדינה ג'ים פטרסון, רפובליקני מפרזנו, תלה את האשמה במשרד הרישוי וטוען כי מדובר בעוד דוגמה לאופן בו המשרד מאכזב את תושבי קליפורניה.

YOU MIGHT ALSO LIKE