בעקבות התביעות והחשש מפשיטת רגל: דירוג האשראי של PG&E צונח
חברת דירוג האשראי S&P הורידה את דירוג האשראי של חברת החשמל של קליפורניה לדרגת B, ומאיימת שאם לא יינקטו צעדים משמעותיים, הדירוג ימשיך לרדת

חברת דירוג האשראי S&P הורידה אתמול (שני) את הדירוג של חברת החשמל של קליפורניה PG&E והזהירה מפני הורדות נוספות של דירוג האשראי. זאת, בעקבות לחץ פוליטי ורגולטורי וחוסר הוודאות בנוגע לעתידה הפיננסי בעקבות התביעות נגדה והדרישה שתקבל אחריות על ההרס והמוות שנגרם בעקבות שריפות שפרצו במדינה בשנתיים האחרונות.

עובדי PG&E מנסים לתקן קו חשמל לאחר שריפה בשנה שעברה (צילום: גטי אימג'ס)

דירוג האשראי של החברה צנח בשל החשש כי היא עומדת בפני פשיטת רגל. החברה ניצבת כעת בפני כמה תביעות שדורשות שהיא תישא באחריות לשריפות יער גדולות שהביאו להרס ולמוות.

דירוג האשראי של החברה ירד לדרגה B, לאחר שלפני כן היא הייתה בדירוג BBB-. מדובר בדירוג הנמוך ביותר למשקיעים.

סוכנות הדירוג אמרה כי ייתכן שדירוג חברת החשמל ימשיך לרדת בחודשים הקרובים במידה ולא יינקטו צעדים בוטים על ידי הרשויות כדי לשפר את המצב הרגולטורי. בכך אותתה חברת דירוג האשראי כי היא עלולה לאבד את האמון בכך שהפוליטיקאים יצליחו להציל את החברה.

"אנחנו יכולים להוריד עוד את הדירוג אם ההנהלה לא תערוך צעדים ספציפיים בטווח הרחוק", הודיעה S&P.

שלשום דיווחנו כי PG&E בוחנת אפשרות להגיש בקשה לפשיטת רגל עבור חלק מפעילותה - או עבור כולה.

פשיטת הרגל עדיין אינה ודאית וייתכן כי החברה תקבל סיוע כלכלי באמצעות חקיקה שתאפשר להטיל את העלויות הנוספות בשל השריפות לצרכנים עצמם. עם זאת, הסיוע הזה עדיין לא סגור, ולכן החברה פתחה במקביל בבדיקת האפשרות להכריז על פשיטת רגל.

עד כה, PG&E החברה לא פתחה במשא ומתן עם מפרק, צעד שברוב המקרים נוקטות חברות לפני שהן מכריזות על פשיטת רגל, בניסיון לסייע להן לשמור על הפעילות העסקית תחת הגנה משפטית.

YOU MIGHT ALSO LIKE