"אייצג את כל הקהילות קליפורניה בכבוד": היום נערך טקס השבעת המושל החדש
עם הפרש של קרוב ל-3 מיליון קולות, תושבי קליפורניה בחרו בגאווין ניוסאם, סגן המושל הנוכחי, כדי שזה יהיה מחליפו של ג'רי בראון. מדובר בפעם הראשונה מזה 132 שנים שבה דמוקרט יחליף דמוקרט בתפקיד הבכיר בסקרמטנו. ניוסאם צפוי להוביל את "ההתנגדות" לממשלת טראמפ

סגן המושל גאווין ניוסאם יושבע היום באופן רשמי לתפקיד הבכיר בקליפורניה, ועל פי ההערכות הוא יפתח את הקדנציה במתקפה כנגד הממשל הפדרלי בראשית הנשיא טראמפ, לפחות על פי חלק מנאום ההשבעה שלו שהודלף אמש.

ניוסאם ובנו דאץ' במהלך אירוע שנערך אמש בסקרמנטו (צילום: AP)

ניוסאם יחליף את ג'רי בראון, אך יש הטוענים שהוא אחד מהדמוקרטים הרבים שמבקשים להתמודד מול הנשיא בבחירות ב-2020. בהתאם לטענה זו, ניוסאם צפוי להשוות בין קליפורניה "המתקדמת ובעלת העקרונות" לעומת הבית הלבן, שלטענת אנשי לשכת ניוסאם מלא ב"שחיתות וחוסר יכולת".

"החיים של אנשים, הביטחון שלהם, החופש שלהם, המים שהם שותים והאוויר שהם נושמים - כל אלה עומדים על הכף", צפוי לומר המושל הנבחר במסיבת העיתונאים שיכנס מיד לאחר ההשבעה. כאמור, ניוסאם שימש כסגנו של מחליפו, ג'רי בראון. מאז כניסת הנשיא טראמפ לתפקידו, בראון שם דגש להציב את קליפורניה כ"התנגדות" העיקרית למדיניות הממשל, וכעת נראה שניוסאם יעלה הילוך בהתנגדות זו.

ניוסאם עם משפחתו בערב הבחירות (צילום: AP)

אחת המטרות הראשונות של המושל החדש תהיה ליצור תמיכה בקרב רפובליקנים מתונים בקליפורניה, כאלה שגרים בעיקר מחוץ לערים הגדולות. "אני מכיר בזה שישנן לא מעט קהילות שלא מאמינו שסקרמנטו דואגת להן, ולמעשה הם לא מאמינות שסקרמנטו רואה אותן. אני רואה אותן, לי אכפת מהן ואני דואג להן. אייצג אותן בכבוד", צפוי לומר ניוסאם.

תהיה זו הפעם הראשונה מאז 1887 שבה המושל היוצא והנכנס הם דמוקרטים, דבר שמעיד על תהליך ההכחלה שעובר על קליפורניה מזה שנים רבות. בבחירות בנובמבר ניצח את יריבו את הרפובליקני, ג'ון קוקס, בהפרש של 61.9% (7,721,410 קולות) לעומת 38.1%(4,742,825 קולות).

YOU MIGHT ALSO LIKE