המחירים בפארקי השעשועים שוב עולים
ענקית התחום, דיסניוורלד, מובילה כהרגלה בהעלאה השנתית-כמעט של מחירי הכניסה (עליות של כשמונה אחוזים) והחניה (עלייה של 25%). מומחי התעשייה: אין קשר לפתיחה של הרחבת סטאר וורז

פארק השעשועים דיסנילנד העלה היום את מחירי הכניסה החד-יומיים והרב-יומיים כמו גם על כרטיסי כניסה שנתיים, לקראת פתיחתה של הרחבת "מלחמת הכוכבים: קצה הגלקסיה" בפארק המפורסם באנאהיים ביוני הקרוב. מחירי הכרטיסים עלו בכ-8% בממוצע, על פי בכירים בהנהלת האתר.

תענוג מתייקר והולך

על פי מומחים בתעשיית גני השעשועים, העלאת המחיר האחרונה עולה בקנה אחד עם ציפיות הצרכנים. עם זאת, מאז שנת 2000, מחיר הכניסה לדיסנילנד כמעט הושלש, מ-$43 ל-$149, שהוא מחיר הכניסה החד-יומי החדש בימים העמוסים ביותר, ימי ה"פיק" כפי שדיסנילנד מכנה אותם בתמחוריה. למותר לציין שההכנסה למשק בית לא הושלשה ב-19 השנים האחרונות, ואף לא הוכפלה (בשנת 2000 היתה ההכנסה הממוצעת למשק בית כ-42 אלף דולר, ואילו כיום היא עומדת על 59 אלף).

ההעלאה השנה פורצת את מחסום 100 הדולרים לכרטיס החסכוני ביותר ("value") שעלה מ-97 דולר ל-104, עלייה של 7.2%. מאז 2016 החלו בדיסנילנד בתמחור דיפרנציאלי, במסגרתו כרטיס ליום מבוקש (נאמר, סופי שבוע, חגים, חופשות בי"ס) עולה יותר. ישנן שלוש רמות מחיר: פיק, ואליו ו"רגיולר". מחיר ה"רגיולר" יעלה מ-117 ל-129 דולר, ואילו מחיר הכניסה לימי העומס יעלה כאמור ל-149 דולר, מ-135 עד כה.

כרטיס "פארקהופר" חד-יומי, שמעניק כניסה לדיסנילנד ולדיסני קליפורניה אדוונצ'ר באותו יום, עלו ב-4.8 עד 7.6 אחוזים. כרטיס פארקהופר חסכוני יעלה 154 ירוקים (במקום 147), הכרטיס ה"רגיל" יעלה 179 דולר (במקום 167 עד כה), וכרטיס בימים העמוסים ביותר יעלה 199 דולר (במקום 185). גם מחירי המזון והשתייה בדיסנילנד הועלו לאחרונה, בשיעורים של 20-30 אחוזים.

רוצים להטיס אותה במקומו? החל מיוני

בתעשייה טוענים כי אין להעלאה קשר לרצון לכסות את עלויות ההרחבה בנושא מלחמת הכוכבים, הצפויה להיפתח ביוני. באגף שיוקדש לסדרת סרטי פנטזיית-החלל הפופולרית יוכלו המבקרים, בין השאר, "להטיס" את החללית "מילניום פאלקון" אותה מטיס האן סולו בטרילוגיה המקורית, וריי אחריו בטרילוגיית ההמשך. 

גם מחירי הכרטיסים הרב-יומיים עלו בשיעור דומה, והעלייה החדה ביותר נשמרה למחירי החניה, שיקפצו ל-25 דולר, עלייה של 25%. מחיר השימוש במערכת "מקספאס", המאפשרת להזמין תואר באופן מהיר באמצעות אפליקציה, יעלה ל-15 דולר ביום. דיסני היא המובילה בתעשיית ה-theme parks, ופארקים אחרים כמו יוניברסל, סיוורלד, ואחרים - וכמובן פארקים אחרים של דיסני עצמה, כמו דיסניוורלד שבפלורידה, צפויים ליישר קו עם הממלכה שהעכבר בנה.

YOU MIGHT ALSO LIKE