מחקר: לאחד מכל עשרה מבוגרים בארצות הברית יש אלרגיה למזון
ליותר מ-26 מיליון מבוגרים אמריקאים יש אלרגיה למזון. אך ממחקר חדש עולה, כי רבים יותר אומרים שיש להם אלרגיה למזון, בעוד שככל הנראה אין להם

הרבה יותר אמריקאים מדווחים כי יש להם אלרגיה למזון מאשר מי שאכן סובלים מאלרגיה למזון. כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה. 



החוקרים בדקו 40,000 משתתפים עם אלרגיות למזון, תוך שהם אספו מידע מדויק ומפורט על סוגי המזון שגורמים לאלרגיות ולסימפטומים המסוימים עליהם דיווחו המשתתפים. על מנת שהתופעה תיחשב לאלרגיה אמתית, היה על המשתתף לדווח על אחד מהסימפטומים המוכרים של תגובת המערכת החיסונית לאלרגן: פצעים ואדמומיות, נפיחות בשפתיים או בלשון, קושי בבליעה, בעיות בנשימה, הקאות, כאב בחזה, דופק מהיר, עילפון או לחץ דם נמוך. סימפטומים, כגון שלשולים, כאבי בטן וגרד בפה, נחשבו כרגישות למזון כלשהו, אך לא לתגובה חיסונית שנוצרת כתוצאה מאלרגיה.



בהתבסס על הקריטריונים האמורים, העריכו החוקרים כי ל-10.8 אחוזים מהמבוגרים האמריקאים או ליותר מ-26 מיליון בני אדם בארצות הברית, יש אלרגיה לסוג מזון אחד או יותר. מהמחקר עלה עוד, כי עוד 21 מיליון אנשים חושבים שיש להם אלרגיה למזון בזמן שאין להם.

לדברי החוקרים, כאשר לאחד מכל חמישה מבוגרים יש תגובה שלילית לסוג מסוים של מזון, חשוב לבדוק את האלרגן על מנת לתת אבחנה. אלרגיות למזון עלולות לסכן חיים, אך ניתן לטפל גם במצבים בריאותיים אחרים שנגרמים כתוצאה מרגישות למזון.

YOU MIGHT ALSO LIKE