עוד אירוע אנטישמי במחוז ונטורה
השלט בחזית בית הכנסת "בית תורה" בעיר ונטורה, שאירח לפני חודשיים בלבד אירוע סולידריות בתגובה לטבח בפיטסבורג, הושחת בצלב קרס. המשטרה חוקרת את האירוע כפשע שנאה

בית כנסת בעיר ונטורה הוא הקורבן האחרון של ונדליזם אנטישמי באזור לוס אנג'לס. משטרת ונטורה פועלת לגלות מי ריסס צלבי קרס על שלט החזית של טמפל בית תורה, בבלוק 7600 של פוטהיל רואד. המשטרה חוקרת את המקרה כפשע שנאה.

עוד מקרה במחוז ונטורה, שמתחיל להסתמן כמוקד גזענות אזורי (צילום: משטרת ונטורה)

המקרה דווח אתמול (שישי) בשעה שלוש אחר הצהריים, אולם הוא אירע מתישהו בין חמישי לשישי, על פי הודעת המשטרה. כל היודע דבר על המקרה מתבקש ליצור קשר עם משטרת ונטורה במספרים 339-4488 או 339-4416.

הרבה של טמפל בית תורה, ליסה הוכברג-מילר, אמרה כי לבית הכנסת אמצעי אבטחה נרחבים, כולל מצלמות, שהוצבו בעקבות מקרה ירי בפעוטון יהודי בלוס אנג'לס ב-1999. בראיון לעיתון ונטורה קאונטי סטאר לאחר הטבח בבית הכנסת עץ חיים בפיטסבורג באוקטובר האחרון, אמרה הוכברג-מילר כי המוסד ממשיך לבדוק דרכים לשפר את האבטחה בשטחו. טרם הושגה תגובתה של הרבה על האירוע בבית הכנסת שלה, בשל השבת. בתחילת נובמבר אירח בית הכנסת אירוע סולידריות בתגובה לטבח בפיטסבורג. 

במהלך השנתיים האחרונות אירעו מספר אירועי שנאה אנטישמיים ואחרים במחוז ונטורה. בכלל זה נספר המקרה בממוריאל דיי בשכונת דוס ויינטוס בניוברי פארק, שם רוססו צלבי קרס ו"הייל היטלר" בפארק הציבורי וסמוך לבית הספר היסודי.

פתקים שהושארו בבתי יהודים ובמרכז של חב"ד באוק פארק ב-2017 (צילום: ABC7)

ב-2017 השמיע מישהו נאום של היטלר במערכת הכריזה במהלך משחק פוטבול של בית הספר התיכון ניוברי פארק. במקרה אחר, לפחות שני תלמידים מבתי הספר התיכוניים ווסטלייק ות'אוסנד אוקס היו מעורבים בסרטון בו נראה רכב נוסע בכביש ויושביו צועקים גידופים גזעניים נגד אפרו-אמריקאים.

בבית הספר התיכון נורדהוף באוג'אי, שלושה שחקני בייסבול סולקו מן הנבחרת ומאמנם התפטר לאחר שהשלושה השתמשו בחולצות המשחק שלהם כדי לאיית כינוי גנאי גזעני. בבית הספר התיכון סימי ואלי, שחקני נבחרת הכדורעף הצעירה צעקו "לבנות את החומה" במהלך משחק חוץ בבית הספר התיכון פסיפיקה באוקסנארד, שרוב תלמידיו היספאנים.

לאחרונה יצרו תשעה תלמידים מחטיבת הביניים מטיליחה צלב קרס בגופיהם על מגרש הפוטבול של בית הספר וצילמו את התוצאה, ממש לפני היציאה לחופשת החורף. על פי נתוני הליגה נגד השמצה, ארגון זכויות האדם היהודי הוותיק, ב-2017 זינק מספר התקריות האנטישמיות ב-57% בהשוואה לשנה הקודמת. הארגון דיווח על חמישה אירועי שנאה אנטישמיים במהלך ששת החודשים הראשונים של 2018.

YOU MIGHT ALSO LIKE