קואומו ביטל לברוקלינאים את הסיוט
כרבע מיליון ניו יורקרים עמדו לראות את הנסיעה היומית שלהם לעבודה מתארכת לאין שיעור בשל השבתת קו ה-L לצורך שיקום המנהרה למנהטן. מהנדסים מקולומביה וקורנל מצאו פיתרון חלופי, שישאיר את הקו פתוח

הסיוט שאיים על הנסיעה היומית של כמעט רבעי מיליון ניו יורקרים - מבוטל. כך בישר מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, בהודעה מפתיעה ל-225 אלף ניו יורקרים המסתמכים על קו ה-L לנסיעתם היומית לעבודה במנהטן. הסגירה המתוכננת של הקו לצורך שיפוץ המנהרה בה הוא עובר מברוקלין למנהטן לא תתרחש.

אל-אל-המושל! האל-פוקליפסה נמנעה, ומאות אלפי ברוקלינאים ימשיכו להגיע לעבודה בצורה סבירה יחסית (צילום: רויטרס)

ההקלה התחבורתית הבלתי צפויה הזו מגיעה באדיבות צוות מהנדסים שחשב מחוץ לקופסא והגה תוכנית חסרת תקדים לשיקום נזקי המים של התעלה שמתחת לנהר המזרחי (איסט ריבר) ללא צורך בהשבתה מלאה של השירות, שהיתה צפויה לארוך עד 15 חודשים.

"אני מרגיש בטוח לומר לתושבי ניו יורק שזוהי הדרך הקצרה והטובה ביותר לתיקון המנהרה", הצהיר המושל במסיבת עיתונאים במנהטן. במקום ההשבתה המתוכננת, יצטרכו הברוקלינאים והמבקרים ברובע להתמודד רק עם סגירות זמניות בלילות ובסופי שבוע בשתי המנהרות בנות מאתיים השנים, דבר שיאפשר לשירות להימשך במנהרה בודדת למרות עבודות השיקום.

"תודה לאל שהם קיבלו קצת שכל סופסוף, כי הנסיעה שלי לעבודה וחזרה עמדה להתארך בשעה כל כיוון", אמרה לניו יורק דיילי ניוז קישה ווטקינס, אחות בת 41. חוזה אגייאר, איש שיווק בן 33 משכונת בדפורד סטייבסנט בברוקלין, שמח אף הוא אך נשמע ספקן. "זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי. הם הקדישו את כל הזמן הזה לספר לנו שה-L יושבת, וברגע האחרון הם אומרים שלא".

סגירת מנהרת קנארסי היתה אמורה להתחיל ב-27 באפריל, והקו היה אמור להיות מוגבל לברוקלין בלבד עד קיץ 2020. פאנל של מומחי הנדסה מאוניברסיטאות היוקרה הניו יורקיות קולומביה וקורנל הציעו "עיצוב חדש לשימוש במנהרה - כזה שמעולם לא נוסה בארה"ב", לדברי המושל.

יומיים לאחר השבעתו השלישית, מפנק המושל את התושבים בהודעה משמחת (צילום: ריצ'ארד דרו, AP)

"זה מאד חדשני אבל בר-היתכנות", אמר קואומו. "בעיצוב הזה, לא יהיה הכרחי לסגור את מנהרת ה-L בכלל, שזה מועיל במידה יוצאת מן הכלל לתושבי ניו יורק". בכירי העירייה מסרו כי גם בשיטה החדשה יידרשו בין 15-20 חודשים להשלים את עבודות השיקום - אולם כעת הדבר יושג מבלי לשבש קשות את חייהם של הנוסעים ושל בעלי העסקים הסמוכים לתחנות שלאורך הקו.

במקור תוכנן להרוס את הקירות שלאורך המנהרה כדי לחשוף ולתקן את הכבלים הקבורים בתוכן. בשיטה החדשה יופקרו הכבלים הישנים והסדקים בקירות ייאטמו, ומערכת חדשה של חשמל ובקרה תותקן בגובה בצדי המנהרה כדי למנוע נזק מהצפות עתידיות.

מנהרת קנארסי, כפי שמכנה רשות התחבורה העירונית (MTA) את המעבר המחבר בין הרבעים, הוצפה במי מלח מאכלים כשסופת ההוריקן סנדי הכתה בעיר בעוצמה 5 בשנת 2012. מארי בויס, דיקנית בית הספר להנדסה ומדע יישומי באוניברסיטת קולומביה, אמרה כי הפיתרון הושג בזכות שלושה שבועות של שיתוף פעולה מאומץ בין האקדמאים ל-MTA ויועצים חיצוניים אחרים.

YOU MIGHT ALSO LIKE