"יכולה להיות ההבדל בין חיים למוות": אפליקציה תתריע על רעידות אדמה בקליפורניה
כבר שנים ארוכות מנסים בעיריית לוס אנג'לס למצוא דרך להתריע בפני הציבור הרחב כאשר רעידת אדמה גדולה תכה באזור, והשבוע הושקה אפליקציה שזמינה כבר עכשיו להורדה. בהמשך היום היא תוצג באופן רשמי במסיבת עיתונאים ע"י ראש העיר גרסטי

השבוע חשפה עיריית לוס אנג'לס את האפליקציה לסמארטפונים שתשלח התרעה ותזהיר את התושבים כאשר רעידת אדמה מכה באזור, והיא זמינה זה עתה בחינם בחנויות האפליקציות.

אפליקציית ShakeAlertLA (צילום: ShakeAlertLA / Shutterstock)

האפליקציה קרויה ShakeAlertLA, ומי שיזם את פיתוחה הוא ראש העיר של לוס אנג'לס, אריק גרסטי. למעשה, האפליקציה מחוברת למערכות ההתרעה של הסקר הגיאולוגי של ארה"ב (USGS), הסוכנות המדעית הרשמית של הממשל. על פי הודעת העירייה, שיתוף הפעולה בין שני הגופים נוצר לפני מספר שנים. האפליקציה תוכננה לתת התרעה של כמה שניות, לכל הפחות, לפני שאותו אדם ירגיש ברעש. 

גולשים רבים ברשתות הגיבו בחיוב לאפליקציה, ולא מעט תושבי לוס אנג'לס נזכרו ברעידת האדמה שפקדה את עמק סן פרננדו ("הוואלי") בשנת 1994, רעש שגרם למותם של 57 בני אדם ואלפי פצועים נוספים. "מי זוכר את מה שהיה פה ב-1994 יודע שהאפליקציה הזו יכולה להיות ההבדל בין חיים למוות", כתב אחד הגולשים בטוויטר.

"ShakeAlertLA תשלח מידע למשתמשים כאשר רעידת אדמה שעוצמתה עולה על 5.0 בסולם ריכטר מתרחשת במחוז לוס אנג'לס", נכתב בתיאור האפליקציה. בהמשך היום צפוי ראש העיר גרסטי לערוך מסיבת עיתונאים בה תושק באופן רשמי האפליקציה, למרות שניתן היה להוריד אותה אל הטלפונים כבר בערב ראש השנה החדשה.

קישורים להורדה:

אפל/iOS     אנדרואיד

YOU MIGHT ALSO LIKE