מחקר: כך אכילה של המבורגר מדי יום עלולה לגרום להתקף לב
המחקר מצא קשר בין רמות גבוהות של תרכובת TMAO, שנוצרת בתהליך העיכול, לבין מחלות לב וכלי דם. לפי המחקר רמות אלה גבוהות פי עשרה בקרב אנשים שנצמדים לצריכה יומיומית של בשר אדום

אכילה של בשר אדום יכולה להגדיל את רמות הכימיקלים הגורמים להתקפי לב פי עשרה. כך עולה ממחקר חדש. רמות גבוהות של תרכובת TMAO, שנוצרת במהלך עיכול מזון, נקשרו בהעלאת הסיכון לשבץ ולהסתיידות עורקים.



המחקר מצא, כי רמות ה-TMAO של אנשים שצרכו בשר אדום על בסיס יומיומי היו גבוהות פי עשרה, בהשוואה לרמות שנמדדו בקרב אנשים שצרכו עוף או מזון צמחוני. לדברי החוקרים, הכליות יכולות לשנות את מידת האפקטיביות של תפקודן במסגרת סילוק תרכובות שונות, בהתאם לתזונה שאנו אוכלים. ידוע, כי לגורמים הקשורים באורח חיים יש השפעה מכרעת על בריאות הלב וכלי הדם, וכי ממצאים אלה מבוססים על מחקרים קודמים שבדקו את הקשר בין TMAO לבין מחלות לב.



המחקרים מספקים עדות נוספת לאופן בו שינויים בתזונה יכולים להיות האסטרטגיה לטיפול יעיל בהורדת רמת ה-TMAO ובהמשך לכך, לצמצום הסיכון למחלות לב. כך לדברי החוקרים.

בקרב 42,000 אנשים מתחת לגיל 75 מתו ממחלות לב וכלי דם השנה. בשר אדום הוא מקור טוב לחלבון, ויטמינים ומינרלים ויכול להוות מרכיב אחד בתזונה מאוזנת. אך יתכן וצריכה מופרזת של בשר אדום ומעובד, עלולה להעלות את הסיכון לבעיות בריאות, בהן גם סרטן המעי.

YOU MIGHT ALSO LIKE