ניו יורק: 29 עבריינים קיבלו חנינה או שחרור מוקדם - בהם גם רוצחים
המושל אנדרו קואומו אישר לכבוד השנה החדשה את שחרורם של ארבעה רוצחים, שנמצאים בכלא כבר עשרות שנים. "יקדם אותנו צעד נוסף לקראת ניו יורק צודקת יותר, הוגנת יותר ורחומה יותר"

מושל ניו יורק אנדרו קואומו העניק אתמול (שני) חנינות והקלות בעונש ל-29 עבריינים מורשעים - כולל כאלה שמרצים עונש מאסר ממושך על מעשי רצח. 22 אסירים קיבלו חנינה מלאה, ובהם גם מהגרים שהורשעו בעבירות סמים ואמורים היו להיות מגורשים מהמדינה. תשעה מהאסירים זכו בקיצור עונשם, ובהם ארבעה רוצחים ושלושה שביצעו שוד מזוין.


"הצעדים האלה יסייעו לשמור על משפחות המהגרים יחד, ויקדם אותנו צעד נוסף לקראת ניו יורק צודקת יותר, הוגנת יותר ורחומה יותר", אמר המושל בהודעה שפרסם.


הרוצחים שזכו לקיצור עונשם הולכים לצאת ממאסר לאחר תקופות ממושכות של בין 20 ל-33 שנים, לאחר שהם ביצעו את הפשעים בגינם הורשעו כאשר היו נערים. כך למשל, אלפונזו ריילי-ג'יימס ורוי בולוס, שניהם בני 49, הולכים להשתחרר מהכלא לאחר ששהו בו 30 שנים.

השניים היו מעורבים בצעירותם בעסקת סמים שהשתבשה והותירה שני הרוגים. המושל ציין כי אף אחד מהשניים לא היה אחראי ישירות לשני הקורבנות, ועל שניהם נגזר מאסר עולם. לדבריו, השניים הביעו חרטה על מעשיהם, ויש להם גיליון התנהגות נקי בכלא.

ריילי-ג'יימס קיבל בכלא תואר ראשון, והוא עובד כפקיד בספריה, מלמד משפט בסיסי, מנהל מועדון שח ומנהל מגזין פיננסי עם אשתו, אמר קואומו. בולוס רכש תואר ראשון ושני תארים שנים, וכרגע הוא מתקדם לעבר הדוקטורט שלו במנהיגות חינוכית. הוא העביר הדרכות של הימנעות מנגיף האיידס, ושירת כנשיא תכנית החזרה מחדש לקהילה של בית הספר למשפטים ייל.

המושל ציין עוד כי שני הרוצחים האחרים שעונשם קוצר הם נפגעי עבירה בעצמם. דניס וודבין, בן 42, יושב בכלא קרוב ל-22 שנים מתוך עונש של 25 שנים עד מאסר עולם, בעקבות אירוע שהתרחש בברוקלין, כאשר היה רק בן 19.

בזמן שהוא רדף אחר כנופיה שגנבה את התכשיטים שלו, הוא ירה והרג בטעות עובר אורח. מאז, בזמן שהותו בכלא, הוא קיבל תואר ראשון והוא מנטור לנגמלים מסמים באמצעות אומנות.

המושל גם קיצר את עונשו של מייקל קרופורד, 8, שנמצא במאסר עשרים שנים מתוך עונש של 22 עד מאסר עולם. זאת, לאחר שהורשע בגיל 17 בירי באדם שגנב ממנו כרטיסים להופעה בשנת 1999.

YOU MIGHT ALSO LIKE