נישואים זה בריא: מחקר מצא כי הם עשויים להפחית את הסיכון למחלות לב
מחקר מצא כי בהשוואה למשתתפים הנשואים, אלה האלמנים או הגרושים היו בסיכון גבוה של 42 אחוז לפתח מחלות לב וכלי דם. הסיכון של המשתתפים הרווקים למוות ממחלה קרדיו-וסקולרית עמד על 43 אחוז

במסגרת מחקר חדש שבוצע לאחרונה, אספו החוקרים נתונים על יותר משני מיליון משתתפים מתוך 34 מחקרים קודמים שבוצעו בארצות הברית, בריטניה, יפן, רוסיה, שבדיה, ספרד, יוון ועוד שמונה מדינות נוספות.



החוקרים מצאו, כי בהשוואה לאנשים נשואים, המשתתפים שאינם נשואים, בין אם מעולם לא נישאו, אם הם אלמנים או גרושים, היו בסיכון גבוה ב-42 אחוז לפתח מחלות לב וכלי דם. 16 אחוז מהמשתתפים שלא היו נשואים היו בסיכון גבוה יותר לפתח מחלת לב.

בקבוצת הרווקים הסיכון למוות ממחלה קרדיו-וסקולרית עמד על 43 אחוז והסיכון למוות משבץ עמד על 55 אחוז. הסיכון לשבץ היה גבוה גם בקרב הרווקים וגם בקרב הגרושים, אך לא בקרב האלמנים. החוקרים ציינו, כי יש במחקר מספר נקודות תורפה. בעוד שרוב הניתוחים הותאמו למשתנים רבים, חלק מהגורמים לא נמדדו, כגון יציבות פיננסית, נטילת תרופת ותמיכה חברתית.




לדברי החוקרים, מידת התמיכה המשפחתית יכול להיות משתנה משמעותי המשפיע על הסיכונים שנדבקו.

באשר לשאלה, האם נישואים מועילים יותר לגברים או לנשים, תשובת החוקרים היתה, כי ממצאי המחקר מצביעים על כך שגם גברים וגם נשים מרוויחים מנישואים. חשוב לציין, כי היות אלמן, גרוש או לא נשוי, לא מעלה את הסיכון למחלות לב.

YOU MIGHT ALSO LIKE