חלם בסוכנות לניהול מצבי אסון - מעכבת סגירה של רבבות מכירות בתים
במדינת השמש, בלי ביטוח נגד הצפות לא קונים בית. השבתת תוכנית ביטוח ההצפות הלאומית - למרות שהקונגרס אישור לה מימון במיוחד - מקפיאה רבבות של עסקאות מכירת בתים בכל רחבי ארה"ב, אך במיוחד בפלורידה

השבתת הממשל, הנמשכת כבר שבוע וצפויה להימשך לפחות עד סוף השבוע הבא, גרמה להקפאה זמנית בהוצאות פוליסות ביטוח הצפה פדרליות, והדבר מעמיד בסכנה את מכירתם של אלפי בתים בארה"ב, רובם במדינת השמש, הלא היא פלורידה. האשמה הפעם אינה בנשיא טראמפ ואף לא בקונגרס, שנקטו צעדים למנוע בדיוק את התרחיש הזה. 

אף אחד לא קונה בית בלי שיש לו ביטוח נגד תרחיש כזה. בטח לא במדינות שבהן התרחיש הזה מרבה להתרחש (צילום: גטי)

סוכנות ניהול מצבי החירום הפדרלית, FEMA, שהיא חלק מהמשרד לביטחון המולדת, הכריזה אתמול (רביעי) על עצירת הוצאתן וחידושן של פוליסות ביטוח הצפות פדרלי דרך תוכנית ביטוח ההצפות הלאומית (NFIP), עד שהקונגרס ישים קץ להשבתה ויחדש את המימון למשרדים כמו המשרד לביטחון המולדת.

ההחלטה - שהוכרזה לאחר שהקונגרס העביר הארכה של מימון התוכנית עד סוף מאי 2019, הארכה שהנשיא טראמפ חתם עליה - גונתה בחריפות על ידי הסנאטור מרקו רוביו מפלורידה וחברת בית הנבחרים מקסין ווטרס מקליפורניה, שאמרו כי הצעד נוגד את כוונת המחוקק.

כוונת המחוקק היתה בבירור לספק גלגל הצלה - למרות ההשבתה. למה המשרד לביטחון המולדת מתעלם מכך? (צילום: Shutterstock.com)

"אני חולק בתקיפות על ההחלטה הזו היות שהיא מפרשת באופן שגוי את כוונת המחוקק שהובהרה רק בשבוע שעבר עם העברת חוק הממשיך את פעילות התוכנית עד סוף מאי 2019", אמר רוביו בהודעה לעיתונות, בה הוסיף כי תוכנית ביטוח ההצפות הפדרלית היא "חיונית" לתושבי פלורידה.

היום (חמישי) קרא המשרד להסדרת ביטוח של פלורידה לבעלי בתים במדינה לרכוש תוכניות ביטוח הצפות פרטית במקום זו הפדרלית, ואף הוסיפה כי עלותן של הפוליסות הפרטיות שווה ולעתים אף פחותה מזו של פוליסות ה-NFIP

נציב המשרד להסדרת הביטוח, דייויד אלטמאייר, אמר כי "הגיאוגרפיה הייחודית" של פלורידה מביאה לכך שהצפות הן בגדר סכנה חמורה "כמעט לכל בעל בית במדינה". שאנון מקגאהן, סגן נשיא בכיר לענייני ממשל בהתאחדות הלאומית של סוכני הנדל"ן, כינתה את הקפאת תוכנית הביטוח "חטופה ושגויה". הארגון מעריך כי ההקפאה תעכב עשרות אלפי סגירות.

"בשבוע שעבר העביר הקונגרס חקיקה להאריך במלואה את תוכנית ה-NFIP עד סוף מאי", אמרה מקגאהן בהודעה. "אולם הודעתה המפתיעה של FEMA מהיום מסכנת עשרות אלפי מכירות בתים ברחבי ארה"ב. התאחדות סוכני הנדל"ן מעריכה כי עד 40 אלף סגירות מתעכבות בכל חודש בו תוכנית ה-NFIP מנועה מלהוציא ביטוח הצפות".

YOU MIGHT ALSO LIKE