השוטר הגיבור מהסאבוויי נחשף: יוצא צבא בשם סייד עלי
השוטר שהדף חמישה שיכורים מתפרעים לבדו ברציף הרכבת התחתית מספר שלא עלה בדעתו לשלוח יד לאקדחו: "זה לא בהכרח הדבר הראשון שצריך לחשוב עליו. יש לנו כלים אחרים וטקטיקות אחרות"

השוטר שהדף לבדו חמישה תוקפים שיכורים ברציף הסאבוויי ניסה להמעיט בערך מפגן האומץ שלו. סייד עלי, איש משטרת התחבורה הציבורית של ניו יורק, שיחזר את העימות שתועד בסרטון וידאו אשר גרף למעלה מארבעה מיליון צפיות, סיפר כיצד שמר על קור רוחו למרות המצב המאיים.

סייד עלי מקבל תעודת הוקרה מחבר מועצת העיר חיים דויטש (צילום: לשכת חבר המועצה דויטש)

עלי, שלחם במדי צבא ארה"ב בעיראק ובאפגניסטן בטרם התגייס למשטרת ניו יורק, אומר שלא חשב לרגע לשלוח יד אל אקדחו למרות יחסי הכוחות המרתיעים, אלא התמקד בהכשרה שקיבל ב-NYPD. "החיים יקרים ושליפת הנשק היא לא בהכרח הדבר הראשון שצריך לחשוב עליו", אמר בראיון לניו יורק דיילי ניוז. "יש עוד כלים שקיבלנו, עוד טקטיקות שהודגמו בפנינו ועלינו להשתמש בכולם לפני שאנחנו פונים לכוח קטלני".

השוטר קר המזג הודה שחש רגע של פחד. "הרגשתי כמה טיפות זיעה יורדות במורד הגב", אמר עלי. "ואז זה היה פשוט עבודת משטרה". עלי - שהדף את חמשת חסרי הבית באלה וברגליו בלבד, והציל את חייו של אחד מהם אותו הפיל מהרציף למסילה - דיבר על האירוע זמן קצר לאחר שהמשטרה עצרה את השלישי מבין חמשת התוקפים באירוע, שהתרחש בתחנת קו ה-F באיסט ברודוויי שבמנהטן התחתית.

אם עוד לא ראיתם, וגם אם כן - "יש עוד כלים שקיבלנו, עוד טקטיקות שהודגמו בפנינו"

לאוברדו אלבראדו בן ה-31 הסגיר את עצמו לידי המשטרה והואשם בהפרעה למנהל ממשלתי ובהתפרעות בדרגה שנייה. חסר-בית נוסף, חואן נונייז בן ה-27, מואשם באותן עבירות והחשוד השלישי, אליסיו אלבארז בן ה-36, מואשם בניסיון תקיפה, התפרעות, הילוך אימים ואישומים אחרים. על מי משטרת ניו יורק, אלבארז נעצר פעמיים בעבר על התקוטטות עם שוטרים, וכן נעצר על שוד כשנה לפני שניסה ללכת אחד-על-אחד עם עלי בתחנת איסט ברודוויי.

בתחילה בחרה משטרת ניו יורק להאשימם רק בהפרת חוק מקומית ולא פלילית של שכיבה על הרציף. בליל שלישי הודיע דוברו של התובע המחוזי של מנהטן, סיירוס ואנס הבן, כי הם לא יעמדו לדין על אישום זה. אולם לאחר פגישה בין התובעים לנציגי המשטרה בבוקר רביעי, החליט משרד התובע לחשב מסלול מחדש. "בעת המעצר על העבירה המקומית ב-24 בדצמבר, משרד התובע המחוזי של מנהטן לא היה מודע לניסיון התקיפה של השוטר שהתרחש לילה קודם לכן, ב-23 בחודש", הודיעה המשטרה.

מוקדם יותר תקף נשיא איגוד השוטרים את ההחלטה שלא לתבוע את הנוודים האלימים. נשיא "ההתאחדות לטובת שוטר הסיור", פטריק לינץ', קרא למצות את הדין עם חמשת הגברים. "בזמן שהתובע המחוזי ממשיך לבצע אי-הפללה להתנהגות פלילית ברציפי הרכבת התחתית, אנחנו יכולים לצפות שהבטיחות של מערכת הסעת ההמונים שלנו תידרדר", אמר בהודעה. "אין לדעת איזה נזק היו הטמבלים האלה גורמים לשוטר האמיץ הזה אלמלא היה בכוחו לטפל בהם. אם זה היה נגמר אחרת, היה עלול להיות לנו שוטר הרוג או פצוע קשות. זה לא בסדר שהם לא הואשמו בתקיפתו".

YOU MIGHT ALSO LIKE