אימהות, הלב שלכן בסכנה: או לפחות כך טוענים החוקרים
המומחים מזהירים, כי היריון ולידה עלולים לגרום לגוף למאמץ יתר שמותיר השפעה קבועה על הלב וכלי הדם ובהמשך לכך מעלה את הסיכון של נשים ללקות בשבץ

מחקר חדש שנערך לאחרונה מצא, כי לידות מעלות ב-14 אחוז את הסיכון של נשים לבעיות לב קטלניות. בהמשך לכך, מזהירים המומחים, כי היריון ולידה גורמים לגוף למאמץ ולמתח קבועים.



הלידות משאירות את האימהות בסיכון גבוה לשבץ ולמחלות לב בשלב מאוחר יותר של החיים, כשהסיכון עולה עם כל לידה. לדברי החוקרים, על הרופאים לבצע מעקב הדוק יותר אחר נשים שהפכו להיות אימהות ולייעץ להן להיפטר מהרגלי חיים לא בריאים.

עישון, חוסר פעילות גופנית, תזונה לקויה ועודף משקל מעלים את הסיכון לבעיות לב.

במסגרת המחקר החדש, ניתחו החוקרים נתונים של יותר משלושה מיליון נשים. לדבריהם, הלב נתון תחת מאמץ גדול יותר במהלך ההיריון, על מנת לספק את הצרכים של האם ושל התינוק. היריון עלול להוביל לדלקות בגוף ולהצטברות שומן באזור הבטן, בכלי הדם ובעורקים. שינויים אלה עלולים לגרום להשפעות קבועות על מערכת הלב וכלי הדם; מצב שמוביל לסיכון מוגבר למחלות לב ולשבץ בשלב מאוחר יותר בחיים.  



החוקרים מצאו, כי כל לידה מעלה את הסיכון למחלות לב בכארבעה אחוזים ואת הסיכון לשבץ בכשלושה אחוזים. לדבריהם, הרופאים צריכים לשחק תפקיד מרכזי ולהעלות את המודעות של נשים בהיריון, כך שהן יתייחסו להיריון כאל זמן טוב להיפטר מהרגלי חיים לא בריאים.

יש לציין, כי ההיריון לא רק מזיק לבריאות האישה. הוא מגן עליה מפני סרטן השד בשלב מאוחר יותר של החיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE