האוכלוסייה גדלה בקליפורניה, המדינה מתקרבת ל-40 מיליון תושבים
אם לא יקרה דבר חריג, במפקד האוכלוסין הבא שיערך ב-2020, קליפורניה תוגדר שוב כמדינה הגדולה בארה"ב. נתונים שפורסמו אתמול מצביעים על תוספת של כ-220 אלף תושבים נטו במהלך השנה האחרונה

האוכלוסייה בקליפורניה גדלה ב-215 אלף בני אדם, אך היא עדיין לא חצתה את רף 40 מיליון התושבים, כך הודיעו אתמול הרשויות בבירת מדינת הזהב, סקרמטנו.

קליפורניה, בקרוב תחצה את רף 40 מיליון התושבים? (צילום: Shutterstock)

הנתונים פורסמו ע"י משרד האוצר של קליפורניה, והם מתייחסים לתקופה שבין יולי 2017 ליולי 2018. במהלך שנה זו, כמות התושבים עלתה והגיעה ל-39.8 מיליון בני אדם, מספר שמציב את קליפורניה במקום הראשון בקרב מדינות ארה"ב כאשר אחריה ניצבות טקסס עם 29 מיליון, ניו יורק עם כ-20 מיליון ופלורידה עם כמות דומה.

היו 200 אלף לידות יותר מאשר מקרי מוות במהלך תקופה זו, וביחד עם הגירה של כ-21 אלף בני אדם ניתן להבין כיצד קליפורניה ממשיכה לגדול. המחוזות שבהם נרשמה העלייה הגדולה ביותר בכמות התושבים היו אמאדור, פלאסר ומרסד, ואילו המחוזות בהם נרשמו יותר מקרי מוות מלידות היו סונומה ונאפה, שתיהן בצפון קליפורניה.

מחוז לוס אנג'לס נותר המחוז הגדול בארה"ב עם מעל ל-10 מיליון תושבים (צילום: Shutterstock)

מחזו לוס אנג'לס נותר המחוז המאוכלס ביותר במדינה עם 10.3 מיליון תושבים, פי שלוש יותר מהמחוז השני בגודלו בקליפורניה, סן דייגו. 27,000 תושבים נוספו למחוז ריברסייד, התוספת הגדולה ביותר שנרשמה במהלך תקופה זו. הנתונים פורסמו לקראת מפקד האוכלוסין שצפוי לצאת אל הפועל בשנת 2020. המפקד נעשה פעם בעשור ויש לו משמעות רבה, שכן לפי הנתונים שנאספים ניתן לחלק את כמות מושבי הקונגרס שכל מדינה מקבלת.

YOU MIGHT ALSO LIKE