יום חמישי השחור - היום הוא הסיוט לנוסעים שלפני חג המולד
אם אתם בלוס אנג'לס, תשתדלו לא להיות על הכביש בין 2:30-3:30 אחר הצהריים. בניו יורק שעת האימה תהיה מאוחרת יותר - בין 9:30-10:30 בלילה. יום השיא בנמלי התעופה - מחרתיים

נוסעים לאנשהו לרגל חופשת חג המולד? אין לנו אלא לקוות בשבילכם שלא בחרתם את היום (חמישי) כדי לצאת למסע הממושך ברכב ליעד חופשת החלומות שלכם. כי אם כן, הנופש ייפתח באקורד מייבש של הזדחלות. היום צפוי להיות העמוס ביותר בדרכים בכל ארה"ב, וחלק נכבד משיא של 102 אמריקאים שינהגו בדרכם ליעד החופשה שלהם יעשו את זאת ב-24 השעות הקרובות.

אם אתם יכולים - לא היום (צילום: Shutterstock.com)

על פי נתוני איגוד בעלי הרכב AAA, שיא הסיוט עבור ניו יורקרים, לדוגמא, יגיע היום בין 9:30-10:30 בלילה, אז יוכפלו זמני הנסיעה באזור המטרופוליטני פי ארבעה. "אנחנו אפילו לא בתקופת הנסיעות הרשמית", אמר דובר ה-AAA, רוברט סינקלייר. באזור לוס אנג'לס שעת האימה בכבישים צפויה להיות בין 2:30 עד 3:30 אחר הצהריים.

ארגון הרכב צופה כי יותר משליש מכלל האמריקאים ייצאו לדרכים בעונת החגים הזו. 112.5 מיליון המטיילים החזויים, שיהוו שיא, יגרמו לעומסים כבדים בכבישים ובנמלי התעופה. למטיילים מומלץ להימנע מנסיעה במהלך שעות השיא במידת האפשר. מוטב לנסוע השכם בבוקר, או לחילופין אחרי שעת השיא של הנוסעים לעבודה. בנמלי התעופה, היום הצפוף ביותר צפוי מחרתיים, שבת ה-22 בחודש. 

כ-102 מיליון אמריקאים צפויים לנדוד בכבישים לבד, וזו עלייה של 4.4 אחוזים יותר מאשתקד. 6.7 מיליון האנשים שיטוסו השנה יהוו עלייה של 4.2 אחוזים לעומת אשתקד, ושיא של 15 שנים. בנוסף לעומס, יש לקחת בחשבון את מזג האוויר. באזור ניו יורק והצפון-מזרח, צפויה סערה משמעותית היום שתביא גשמים כבדים ורוחות עזות.

פחות לוחץ ביס - יותר לוחץ בכביש (צילום: Shutterstock.com)

סיבה אחת לנוסעים הרבים היא מחיר הדלק הנמוך יחסית - המחיר הממוצע הארצי הוא 2.36 דולר לגלון. בלוס אנג'לס המחיר כמובן גבוה יותר - 3.45 דולר לגלון, אבל זה 20 סנט פחות מאשר לפני חודש. גם באזור העיר ניו יורק המחיר גבוה מן הממוצע הארצי אך בירידה לעומת החודשים הקודמים - כ-2.77 דולר לגלון בעיר עצמה ובסביבות ה-2.60 בפרברים הסובבים אותה.

YOU MIGHT ALSO LIKE