קליפורניה: חמישה חוקי תנועה חדשים שכדאי לכל אחד להכיר
כמה חוקים חדשים מנסים להפחית את הרעש בכבישים, לעשות סדר עם הקורקינקטים החשמליים ואפילו לדאוג לבטיחות עובדי הניקיון. שלא תגידו "לא ידעתי"

עם סיומה המתקרב של שנת 2018, משטרת הדרכים של קליפורניה הודיעה אתמול (שני) על כמה חוקי תנועה חדשים, וכדאי שתכירו אותם. החוקים החדשים עוסקים במגוון תחומי בטיחות בכביש, החל משימוש בקסדה בעת רכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים, עבור בעריכת שינויים במערכות פליטה ועד תאונות פגע וברח בשבילי אופניים.

למרות השינויים, עדיין אסור לרכוב על המדרכה עם קורקינט ממונע (צילום: Shutterstock)

הנה חמישה חוקים שהמשטרה ציינה:

פגע וברח בשביל לאופניים: הוראה 1755 מרחיבה את עבירת הפגע וברח גם לרוכבי אופניים שרוכבים על שבילי אופניים. החוק בקליפורניה חייב עד היום את הנהגים להישאר בזירת התאונה במידה ויש פצוע או הרוג. כעת, גם רוכבי אופניים שיגרמו לפציעתם של אחרים - יהיו חייבים להישאר במקום.

קסדה לאופניים: הוראה 3077, מחייבת את כל מי שמתחת לגיל 18 לחבוש קסדה כאשר הוא רוכב על אופניים, קורקינט, סקייטבורד או גלגיליות. מי שייתפס רוכב בלי קסדה יקבל אזהרה. מי שימשיך לנסוע בניגוד לחוק, יחויב להגיע לקורס בטיחות באופניים ולרכוש קסדה שעומדת בתקני הבטיחות בתוך 120 ימים מיום קבלת הדוח. הפרה של החוק הזה תגרום לקנס בגובה 25 דולר.

קסדות לרוכבי קורקינטים ממונעים: הוראה 2989 תאפשר לבני גילאי 18 ומעלה לרכוב על קורקינטים ממונעים בלי קסדה. הם יוכלו לרכוב גם בדרכים לרכבים דו גלגליים מסוג II ומסוג IV, כמו גם על כבישים עם הגבלת מהירות ל-25 מייל לשעה. עם זאת, הרשויות המקומיות יוכלו לקבוע שרוכבי הקורקינטים יוכלו לנסוע גם בכבישים עם הגבלת מהירות של 35 מייל לשעה.

שינויים במערכת הפליטה: אחד מהשינויים שיצרה החלטה 1924 היא הטלת קנס חובה על מי ששינה את האגזוז שלו כדי שירעיש באופן מוגזם. עד כה, נהגים שעשו זאת יכלו להימנע מתשלום קנס על ידי השקטת מערכת הפליטה.

עקיפת משאית אשפה: נהגים שיעקפו משאיות לאיסוף אשפה בזמן שהאורות המשאיות מהבהבים, חייב לסיים את האכיפה במרחק גדול מהמשאית. במידה והם לא יכולים לעשות את זה, על הנהגים להאט. החוק נועד לשמור על חייהם של עובדי פינוי הפסולת.

YOU MIGHT ALSO LIKE