צ'אק שומר דורש התערבות פדרלית להגן על יערות ניו יורק מפני המזיק הפולש
עד 2014, הציקדה המנוקדת מעולם לא נצפתה בניו יורק. בפבנסילבניה היא כבר בגדר מין פולש ומזיק, והיא כבר נצפתה במדינת האימפריה, מלונג איילנד עד אולבני. ראיתם? דווחו למספר המופיע מטה

חרק בעייתי עושה שמות בעצי האשוח של חג המולד בכל רחבי צפון-מזרח ארה"ב - וייתכן שבקרוב הוא יתפוס טרמפ לתפוח הגדול. הציקדה המנוקדת (Spotted Lanternfly. זו לא בדיוק ציקדה אבל זה מהמשפחה הכללית), חרק פולשני שמקודו בסין ודרום-מזרח אסיה, משמידה עצי אדר ומחטים לאורך פנסילווניה ודרום-מערב ניו ג'רזי, ובקרוב היא עלולה לזרוע הרס ביערות מדינת ניו יורק אם הממשל הפדרלי לא יפעל במהירות. כך הכריז היום הסנאטור צ'אק שומר (דמוקרטי, ניו יורק).

הטרמפיסט שעלול להרוס את חג המולד - והרבה יותר מזה (צילום: הנריקפה קאילו, ויקיפדיה)

"היצור הקטן הזה נראה חמוד, אבל הוא ממש לא", אמר שומר, שדיבר כשמאחוריו שורת עצי חג המולד באכסדרת הבניין בו ממוקם משרדו במיד-טאון מנהטן. "הזן הזה מעולם נצפה במנהטן עד 2014, אבל עכשיו במדינות רבות - במיוחד פנסילבניה, ששולחת לנו הרבה מעצי חג המולד שלנו - הם הפכו לנגע".

משרד החקלאות הקצה 17.5 מיליון דולר לסייע למדינת הקווייקרים לכבות את האור של החרק המנתר והמנוקד, שניזון "כמו ערפד" משרף של למעלה מ-70 זני צמחים, בכללם אדר, ערבה, טיליה ואורן. שומר, שציין כי החרק כבר נצפה במחוז סאפוק שבלונג איילנד ובבירת המדינה אולבני, קרא גם לממשל הפדרלי להקצות כסף, משאבים ומומחים לעיר ניו יורק, בה למעלה מ-600 אלף עצים עלולים לעמוד בסכנה.

דואג למדינה שלו, כמו שסנאטור אמור. צ'אק שומר (צילום: CNN)

"אם לא נעשה דבר בנוגע אליהם, עצים בסנטרל פארק, ברחובות ניו יורק ובפרברים המוריקים והיפים שלנו עלולים בהחלט לעמוד בסכנה", אמר. חג המולד הוא זמן קריטי להיזהר בו מפני החרק הזה משום שעצים המיובאים ממדינות אחרות עלולים לצפון בין ענפיהם ועליהם ביצי חרקים העלולים לבקוע עם בוא מזג האוויר המתאים. "כל הזדמנות שיש לחרקים האלה לתפוס טרמפ חינם למנהטן הוא סיכון שלא נוכל לקחת", סיכם.

ראיתם את היצור המאוס? אתם מתבקשים להיות אזרחים טובים (גם אם אתם לא אזרחים) ולהתקשר בדחיפות למשרד הביולוגיה הסביבתית והיערנית במספר 518-402-8913. אין מה לדאוג - הדבר האחרון שמעניין את האנשים הטובים האלה הוא מעמד ההגירה שלכם.

YOU MIGHT ALSO LIKE