מגמת שיפור חלקית: הסיכון לזיהום שמקורו בבתי חולים הולך ומצטמצם
מחקר חדש מצביע על ירידה של 16 אחוז בסיכון להדבק במחלה זיהומית כתוצאה מהשהות בבתי חולים. הירידה הבולטת ביותר נרשמה במקרים של דלקות בדרכי השתן ובמקרים של זיהום שמקורו בהליך כירורגי

לאחרונה נרשמת ירידה במקרים של דלקות בדרכי השתן ובמקרים של זיהום במהלך ניתוח. עם זאת, המגמה לא נרשמת במקרים של דלקת ריאות או זיהומים אחרים.




הסיכון ללקות בזיהום שמקורו בשהות בבתי חולים הולך ופוחת. כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה. במסגרת המחקר בדקו החוקרים כמעט 200 בתי חולים, שטיפלו ב-12,000 חולים ברחבי המדינה בשנת 2011. החוקרים ביצעו את אותה בדיקה שוב, בשנת 2015.

הבדיקה החוזרת כללה סקירה של רשומות רפואיות, על מנת לאתר מקרים של זיהומים הקשורים בטיפול הרפואי עצמו. החוקרים מצאו, כי בשנת 2015, עמד מספר מקרי הזיהומים שמקורם בבתי החולים על 3.2 אחוז, בהשוואה ל-4 אחוזים בשנת 2011.

החוקרים מעריכים, כי הסיכון להדבק במחלה כתוצאה מהשהות בבתי חולים ירדה ב-16 אחוז בשנת 2015, בהשוואה לשנת 2011. הירידה הבולטת ביותר במקרי הזיהום נרשמה במקרים של דלקות בדרכי השתן ובמקרים של זיהום כתוצאה מהליך כירורגי. עם זאת, לא נרשמות ירידות במקרים של דלקת ריאות וזיהומים אחרים, שיכולים לגרום למחלות גסטרואנטרולוגיות חמורות.



החוקרים מציעים מספר סיבות אפשריות לירידה בסיכון ללקות בזיהומים שמקורם בבתי חולים. בין השנים 2011 ל-2015, 603 בתי חולים בארצות הברית יישמו את הנחיות הבטיחות החדשות לשימוש בקטטר. מהלך זה עשוי היה לתרום להפחתת הזיהומים בדרכי השתן.

כמו כן, החלו לעשות שימוש יעיל יותר באנטיביוטיקה לצרכי מניעה לפני ניתוח. מהלך זה עשוי היה לסייע בהפחתת המקרים של זיהומים שמקורם בהליך כירורגי.

לדברי החוקרים, אנו רואים התקדמות אך זה לא אומר שתהליך מיגור מקרי הזיהום הסתיים. ישנם סוגי זיהומים בהם לא נרשמה ירידה בסיכון להדבקות. לשם כך יש להמשיך ולפעול.

YOU MIGHT ALSO LIKE