כועסים? לכו לישון מוקדם, בעיקר אם אתם רוצים לשמור על התחושות החיוביות
הכעס שלכם יכול להתעורר בעקבות מחסור של כמה שעות שינה והוא לא יהיה קשור לחוויות של מצבים מתסכלים, במהלכם ממילא תחושות שליליות

מחסור בשעות שינה יכול לגרום לכם לעצבנות בשעות הבוקר. למעשה, מחקר שנערך לאחרונה הוכיח, כי מחסור בשינה מעצים את הכעס, בעיקר במצבים מתסכלים. מדובר במחקר הראשון שמוכיח כי חוסר שינה גורם לכעס.



לדברי החוקרים, למרות הנטייה להתרגל למצבים מתסכלים, המשתתפים שהוגבלו לשעות שינה מצומצמות הראו מגמת עליה בכעס ובמצוקה. מגמה זו מצביעה על היפוך ביכולתם להסתגל לתנאים מתסכלים לאורך זמן. אף אחד מהמשתתפים האמורים לא הראו את המגמה קודם לכן.

לצורך המחקר המשתתפים חולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת שמרה על שגרת שינה נורמלית, עם שבע שעות שינה בממוצע. הקבוצה השנייה הוגבלה לשתיים עד ארבע שעות שינה בכל לילה במשך שני לילות.

המשתתפים הגיעו למעבדה לפני ואחרי תחילת המחקר, על מנת לדרג מוצרים שונים, תוך שהם מאזינים לרעש מטריד או לרעש מרתיע. החוקרים מדווחים, כי המטרה היתה ליצור תנאים לא נוחים, שנוטים לעורר כעס. באופן כללי, מידת הכעס היתה גבוהה באופן משמעותי בקרב המשתתפים שהוגבלו בשעות השינה.



החוקרים ביצעו מניפולציה במידת הרעשים המטרידים במהלך המשימה, וכצפוי, המשתתפים דיווחו על יותר כעס ככל שהרעש היה מטריד יותר. המשתתפים שהוגבלו בשעות שינה דיווחו על כעס נוסף, ללא קשר לרעש.

ידוע היטב, כי אבדן שעות שינה מגביר רגשות שליליים, כגון חרדה ועצב, ומצמצם רגשות חיוביים, כגון שמחה והתלהבות. המחקר מדד את ההשפעות הללו על מנת להבין את הקשר הכללי בין שינה, כעס ורגשות. התוצאות הצביעו על כך, שאבדן שינה יכול להשפיע על מידת הכעס באופן כללי, ולא רק על מידת הכעס הנוצרת כתוצאה מתחושה שלילית ברגע מסוים.

YOU MIGHT ALSO LIKE